Brugt for lidt lim da vi satte tapet op. HJÆLP...

Vi har her for tre måneder siden købt hus og der skulle nyt tapet op i børneværelset.
Min mand og jeg har aldrig prøvet at gøre det selv. Så min mand finder info på nettet om hvordan det skal gøres. 
Da vi skal sætte glasvævet op går det rigtig godt. Men efterfølgende er tapet bare løs. 
Det er ikke kun bobler men store flager som vi kan skubbe videre. 
Vi har været ude og købe en kanyle og sprøjte det ind i små huller. 
Men jeg er bange for det ikke er nok. Og det er virkelig et stort arbejde. For det er næsten hele baner med tapet.
Jeg vil så høre om der er nogle af jer der har prøvet noget lignende og hvad i gjorde ved det. 
Håber i kan hjælpe mig. 

Mvh mette
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det kun tapetet der sidder løst, eller er det også glasvævet?
Det er glasvævstapet vi har sat op...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vi har haft samme problem, dog nok i lidt mindre omfang.

Det løste vi ved at skære tapeten op med en meget skarp kniv, smøre lim på bagved og så sætte det på igen.

Man kan skære det op i store firkanter (hvor man så kun skærer de 3 sider af firkanten op). Det kan så bøjes ud så man kan smøre lim på bagved.

Hvis man er lidt forsigtig, så kan det stort set ikke ses når man maler over det bagefter.
Okay. Super.

Det vil vi da helt sikkert prøve.

Tak for dit forslag.
Har I husket at grunde rigeligt før I satte det op?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Grunde væggene? De er pudset og slibet inden vi gik igang..
Sugende vægge skal grundes før man sætter filt, glasvæv eller lignende op. Ellers suges limen ind i væggen, og så kan den selvsagt ikke klistre.


http://flugger.dk/~/media/PDF/How%20to%20folder/DK/110801_102697%20Opsaetning%20glasvaev%20DK.ashx

Argh det kan jeg da godt se at det var nødvendigt. Det har vi ikke gjort. Øv men så er vi blevet det klogere. Må vi håbe..

Tak for hjælpen.
Der skal bruges dispersionsgrunder på sugende underlag (gips, pudsede vægge, - ja nærmest altid) før vævklæberen smøres på (dagen før eller nok mindst et par timer før)

Grunderen er noget tyndt pjask, også af nogle kaldet blåvand, - fordi der er sporstof i, så man kan se hvor det er smurt på.

Det købes billigst i Harald Nyborg 78,- for 5 liter, tilsvarende koster 150-180 i Jem&fix, - og sikkert meget dyrere andre steder, - den fra HN virker fint.

Jeres problem er at væggene har suget alt for meget, så limen ikke binder rigtigt. Det er selvfølgelig lidt sent nu, men så ved I det til en anden gang.

Edit: VH var hurtigere
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også