ny kombi - varmtvandsbebolder

Jeg har investeret i en ny kombibeholder til mit bosch ase 11 gasfyr.. Termostaten til prioitering er flyttet fra min gamle beholder - og en temp. måler er ligeledes også monteret i vandvarmeren, så der er lidt kontrol med temperaturen ved henholdsvis el og gasopvarmning.. Begge følere er af væsketypen, for at opnå korrekt hysterise - ( spil ml. start og stop) .. Problemet er, at det lyder lidt som om der er luft i systemet, når fyret kører på varmtvandsprioitering.  Når jeg skifter til radiatorindstilling, forsvinder al støj og det kører helt ok. Jeg forstår ikke at luften i varmtvandskredsen ikke vil forsvinde, da fyrets aut. udlufter sidder mindst 20 cm over varmtvandsbeholder, og vandtryk er ok. Ps. fyret er helt tæt også..

Gode råd efterlyses

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo udemærket have luft i varmtvandsbeholderens spiral.Typisk sidder der en luftskrue i bundenaf beholderen, der via et separat rør til top af spiral kan udlufte den.
Du kan ikke udlufte spiralen på fyrets udlufter!
Tak for svar vvs.. Jeg mener ikke der sidder en sådan i bunden.. Min kammerat, der er smed, mener det kan være turbulens i rørene der giver problemer, fordi der sidder kugleventiler ved ind - udgang på fyret... Disse har jo lidt mindre lysning end selve kredsen.. Vi roder lidt videre, men tak for svar.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis