Plæneklipper fra AL-KO Silver eller rød model?

Hej venner... kan i hjælpe?

Hvad er forskellen på de sølvfarvede og de røde modeller?

Hvorfor hedder de også Gudenaa?

mvh. Martin

 


 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo ser du nogle kan lide rødhårede piger, andre foretrækker bondiner
Læs spicifikationen på de enkelte maskiner, hvilken farve de har spiller ikke en disse.
Gudenaa er et godt gammelt fabrikat, ALKO er af nyere dato. Det kan være motoren der er fra ALKO og selve stellet hjul og kniven fra Gudenaa.
ALKO er ikke af nyere dato. ALKO er det gamle hæderkronede mærke Ginge fra Brønderslev http://www.ginge.com/Hovedmenu/index.asp?s=da Firmaet blev for nogle år siden opkøbt og skiftede navn til ALKO.

ALKO koncernen ejer også Gudenaa mærket, så vidt jeg lige kan finde ud af.

Motoren på deres plæneklippe er typisk en Briggs og Stratton, hvilket du også bør vælge fremfor andre som f.eks. Tecumseh, der er en mere "discount" agtig motor.

"Røde modeller" - kan ALKO overhovedet fås i rød i alminde klippere? Har selv kun set dem i sølv (silver som de kalder det). Jo sørme da. Har lige fundet dem "Powerline" motor er ikke den samme B&S model, men ellers ligner de jo - bortset fra farven.
Ja.. nu talte jeg med en sælger. powerline er finere modeller, på nær dem der hedder Gudenaa og sælges i XL-BYG, de er ikke finere... som jeg forstod det..

 
Skrevet af Martin Bank på 25 aug 2011 14:33
Ja.. nu talte jeg med en sælger. powerline er finere modeller, på nær dem der hedder Gudenaa og sælges i XL-BYG, de er ikke finere... som jeg forstod det..
Og hvad solgte han så ? For du kan være sikker på at spørger du XL Byg er det sælgerens maskiner der ikke er så gode

Nu har jeg købt en EL-KO 520 BR Powerline, men betalt for en Silverline hos emamotor.dk til kun 2400kr det er en virkelig god pris sammenlignet med andre butikker.
Fik dem enda til at levere den gratis da de alligevel skulle op nord på...
Og den virker sgu lækker...

 
matinbank.

er den også blevet grønt ned under "dyret"(afklippet græs)
jeg har fjernet lidt græs. Men har ingen erfaring med hvad man kan forvente...

 
Hej Martin.
Nu skal du ikke spekulere så meget over hvad Hans2 skriver sådan en Søndag, manden keder sig
AL-KO er et Tysk firma fra 1931 som for nogle år siden købte og overtog hele Ginge koncernen.
AL-KO maskiner er blandet i farve. Sølvfarve hjul og noget af opsamlerkassen, skjoldet og motor er sort på benzin modellerne, og overdelen er rød.
Selve Gudenå navnet benyttes ligesom da det hed Ginge udelukkende om deres cylinderklippere.

Just
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis