stor forvirring:

Hvornår indser man her på Lds,siderne lav hus
specielt at det er et forum hvor, gør det selv folk af alle slags spørger om råd ikke diskutioner om hvilken håndværker der er bedst,det er kun med til at forvirre.
Jeg har ved flere lejlighedder kommet med indlæg som bygger på åre lang erfaring om hvordan man gør i det daglige på de byggepladser som jeg kommer på, det drejer sig om storKøbenhavn,det meste af Sjælland og nu også Bornholm og som de fleste håndværkere ved,kan man ikke lave noget forkert idag,da vi bliver kontroleret i hoved og r.. af arkitekter,ingeniører etc.
så det der med bygge sjusk kan kun lade sig gøre hos gør det selv folket.
Det er med nogen undren at en tømrermester her i dette forum næsten altid har en anden opfattelse af hvordan murerarbejde skal udføres,måske har han valgt det forkerte erhverv når nu han er så klog,han bliver også bakket kraftigt op af en konstruktør,konstruktør i hvad? for det kan da ikke være byggeri med de spørgsmål han selv stiller.
Jeg foreslår at vi laver et nyt forum hvor vi håndværkere kan diskutere indbyrdes og så komme frem med en fælles løsning til de mennesker som er i tvivl så de ikke bliver forvirrede over at den ene mener en ting og en anden en anden,vi kunne jo kalde det nye forum håndværkernes boksering.
det var bare det jeg ville sige -- hej

mvh.milton
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Milton.

Vi er knapt 2.000 reg. brugere og måske det halve ikke reg. brugere, og alle har en mening.

Jeg tror vi næsten alle har oplevet, at noget vi troede var rigtigt, har vist sig at være forkert, og derved har vi lært noget.

Der er også mange indlæg (incl. nogle af mine) som har vist sig at være forkerte, men det er jo netop LDS. Man gør det i en god mening, og med den viden man har, og bliv så ikke generet af det, for vi har altså mellem 5 og 600 læsere hver dag, der nok skal drage deres konklussion af hvem der sagde det rigtige og hvem der sagde det forkerte.

I starten var jeg bange, for der var kun få der svarede, så her var grundlaget svagt, og kunne vise sig at være helt forkert, og jeg siger ikke det modsatte i dag, men vi nærmer os et punkt, hvor man godt kan stole på svarene, hvis der er tilstrækkeligt med brugere der har givet deres besyv med, så dine fustrationer forstår jeg som håndværker, men i mit arbejde ved jeg også at meget kan laves på flere måder, og ingen af dem behøver at være den mest korrekte, det kommer an på hvad man lægger vægt på.

Så kom gerne med indsigelse, når du mener det er forkert, undlad at fortælle hvad den anden gør galt, men skriv hvordan du mener det skal gøres, og vi er mange hundrede der vurderer hvad der lyder rigtigt.

Det er styrken i LDS - ikke det endegyldige svar, men noget man kan tage stillinge til, og det var netop meningen med dette forum.

Og tak for dine mange gode svar!

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
hej jørgen.
jeg er hverken fustreret eller sur men syntes bare at nogle af indlægene vil kunne forvirre mere end måske godt er,men det må vi vel leve med, det fore kommer også i daglig dagen men der kan man tage diskusionen mand til mand på stedet og nå til kompromisser men det er svært her.
tak alligevel for et godt forum.

hilsen milton"mureren"

mvh.milton
Hej Milton, og andre !

Jeg er ikke enig i din betragtning om at håndværkere ikke laver sjusk. Du skriver bla. :

"og som de fleste håndværkere ved,kan man ikke lave noget forkert idag,da vi bliver kontroleret i hoved og r.. af arkitekter,ingeniører etc.
så det der med bygge sjusk kan kun lade sig gøre hos gør det selv folket."

Min opfattelse er at der ikke er specielt meget kontrol med om tingene bliver lavet efter forskrifterne. Hvorfor har BYG eller så mange sager ?

Jeg har også selv oplevet en del sjusk i forbindelse med mit nybyggeri for et par år siden. det var specielt ham der støbte soklen. men da jeg kontrolerede ham og konfronterede ham løbende blev det hele rettet og lavet om. Men det strækker sig fra for lille tykkelse på betonnen i gulvet, forkert placerede afløb, manglende afløb under udv. vandhane og ved tagnedløb, manglende kantisolering, osv. Disse ting blev ændret uden det store vrøvl, men det er da sjusk at det ikke er lavet ordentligt fra starten!!

Disse ting var ikke blevet påpeget af nogen medmindre jeg selv gjorde det ! Desværre tror jeg ikke der er mange nybyggere der reelt har den fornødne indsigt i byggeri til at de selv kan foretage disse indsigelser.
Og ad jeg bor i et nybygger kvarter ser jeg da mange variationer over samme tema hvor bygherren ikke har kigget eller "opdaget" noget.

desværre er min opfattelse at det samme sjusk som jeg oplevede og opdagede, sker i mange andre nybyggerier, men ofte bliver det ikke opdaget.

Jeg har familie der arbejder indenfor byggebranchen ( industribyggeri ) og her bliver fx gulvtykkelser ofte mindre end specificeret osv.

Venligst Njord wink en glad amatør wink

MVH Njord
hej njord!

du kan tildels ha` ret,men kan kun sige at de bygge bladser jeg har været på indenfor de sidste 15 år har været af den størrelses orden at der både har været byggestyrere,arkitekter/ingeniører som løbende mindst 2 gange om dagen,har kontroleret alle håndværks kategorier,
selfølgelig må man af og til indgå kompromisser da det jo ikke er robotter men menesker der arbejder disse steder,men det er ikke ensbetydende med at det bliver ringere kvalitet det er blot andre løsninger af samme opgave end først beskrevet da en beskrivelse er papir og håndværk i mange tilfælde er alternative løsninger som skal løses her og nu da byggeriet ellers vil gå i stå, Vi er jo desværre i den situation at det er penge der bestemmer kvaliteten.
Det er meget beklageligt det du beskriver om ny byggerierne i dit område det burde ikke ske men det er jo desværre ikke alle der er lige stolte af deres fag.
Jeg indrømmer at det er en del der aldrig skulle være i deres fag,og det trækker desværre os andre ned.
Nå men nok om det,vi må videre herfra,
tak for din reaktion.

hilsen Milton "mureren"

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af milton olsen (den 08-08-2003).]

mvh.milton
Jeg tro du har en del ret i hvad du siger !

men der er noget der siger mig at du oftest har været på store byggerier i forbindelse med det offentlige eller store profesionelle investorer.

Men på mange "privatebyggerier" er der jo ikke den "sværm" af folk du beskriver.

Jeg vil også give dig ret i at der kan være andre løsninger der er lige så gode som hvad tegningerne beskriver, men hvis tegningerne afviges skal det være i følge nærmere aftale... Så dan fungerer det i de fleste andre brancher.

Nu kan jeg læse tegninger og beskrivelser, og forstå det meste !
Men der er mange der ikke forstår ret meget i den retning og de kan meget nemt trækkes rundt i manegen. Desværre sker det jo !

Da et byggeri nyt eller ombygning oftest er den største investering vi almindelige mennesker laver så må vi være på vagt og se om vi får noget for pengene... Det skader jo heller ikke at komme på pladsen se det hele går som planlagt og i god kvalitet, og måske få en enkelt øl men håndværkerne... Det er da både rart og hyggeligt.

Har du i øvrigt set den omtale jeg har lavet i et par omgange af et byggeri der gik skævt !! Det var en håndværksmester der skulle bygge til sig selv... brug evt søge ordet "ginnerup" så vil du komme til det ene af omtalerne..

Venligts Njord wink en glad amatør smile

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af njord (den 08-08-2003).]

MVH Njord
Annonce
hej njord:
ja for det meste er det større byggebrojekter jeg har deltaget i men i hele min kariere som murer efterhånden 40 år,ja så kan jeg da se en markant ændring i kontrollen med vores arbejde, også på små byggerier men du har desværre ret i at der stadig findes håndværkere som aldrig burde være det da de ikke har nogen respekt for deres respektive fag.
Jeg har til stadighed også selv opgaver samt for min mester på ombygninger og nybyg,jeg kan ikke forstå at det er nønvendigt med alt den kontrol på en måde på den anden side har jeg i det sidste firma jeg var i selv måtte ud og "færdiggøre" opgaver som ikke var iorden og det syntes jeg er noget l... men pyt med det, man lærer jo hele livet.

hilsen Milton"murer"

mvh.milton
Det er nu ikke mit indtryk, at store byggerier nødvendigvis er i orden, fordi de bliver kontrolleret! For eksempel har dele af indkøbscentret Fisketorvet ved København været under reparation i større eller mindre grad lige siden det åbnede. Ifølge rygterne fordi det har været "ramt" af groft byggesjusk!

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis