Spørgsmål om hushandel

Hej
Min søster og mand har købt en hus hvor sælger skulle udbedere nogle ting inden handlen. Der var 7 punkter som skulle laves og heraf er der kun blevet udbedret 1 af de punkter..

Nu vil sælger så komme og lave tingene som bla omfatter opsætning at en trappe til 1.salen. Men kan hun kræve papir på de ting som bliver udført således hun har garanti på det arbejde der udføres?

Jeg ville jo mene at når det ikke er sket inden de overtog huset skal de vel have en form for garanti på tingene virker og er i orden. Og det kan sælger jo ikke give hvis han udbedere skader selv?

Så skal der ikke en autoriserede til at udbedere tingene således at min søster og mand har garanti nu tingene ikke er gjort inden de overtog det?




Lasse

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor skulle de dog have en garanti, havde sælgeren udbedret punkterne før huset blev overtaget, er der da ingen der siger at sælger ikke kunne have lavet dem og ikke nogle håndværkere.
Du skriver at sælger skal udbedre 7 punkter inden handlen. Nu er de flyttet ind og har dermed overtaget huset.
Sælger har således ikke opfyldt sine forpligtigelser.

Der er udført 1 af 7 ting. Nu ved jeg ikke omfanget af de 7 ting udover en trappe.

Hvis der ikke ligger en rigtig god grund til at det ikke er udbedret rettidigt (som at de har overtaget huset før tid, mangel på materialer/fagpersonale e.l.), så kan det lyde som en misligholdelse af den købsaftale der er indgået.

Der har vel været en boligadvokat inde over handel, hvor denne aftale om udbedring er indskrevet og sælger er indforstået med dette. I så fald vil det ikke skade at tage kontakt til købers advokat for at få rådgivning.

Som håndværkeren nævner er der kun krav til at visse ting altid skal udføres af autoriseret - typisk såsom arbejde med el, vand, gas og kloak.

Husk blot at når dialogen med sælger stopper, så starter slagsmålet :-)

 

 

 

Med lidt held er der en refusionsopgørelse, hvor sælger har penge til gode. Hvis man holder disse penge tilbage, vil sælger som regel være meget mere tilbøjelig til en konstruktiv dialog.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Hvis man har en bolig advokat med ind over slipper man gerne for den slags. Der ville man have holdt et beløb tilbage, hvis ikke tingene var blevet udbedret til tiden.

Fik afvide af en kollega der skulle sælge hus, at hvis ikke han nåede at udbedre nogle lovede ting, kunne sælger hyre en fagmand, og give regningen videre.

hvis ikke hun har haft en bolig advokat, så er det måske på tide at tage kontakt til en nu, og forhøre sig om det er for sent, eller om man stadig kan gøre krav på noget..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis