ventilations anlæg med varmegenvinding


Hej

Jeg planlægger at installerer et ventilations anlæg med varmegenvinding i mit etplans 70er hus.

Jeg har kikket på Thermex Modulær ventilation:

http://www.lavprisvvs.dk/shop/thermex-modulaer-ventilation-367515p.html

Det som er skrevet lyder fornuftigt (men det gør det jo altid når noget skal sælges) og prisen virker lavere end de andre anlæg, men er det værd at kaste penge efter eller skal man i stedet bruge lidt flere penge på et evt et DUKA, Nilan eller Genvex anlæg

Er der nogen der har erfaringer med dette anlæg.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hmm. Det ser lidt Tuberware agtigt ud. kender det ikke.

Jeg ville nok hellere tage et af de mere kendte loftenheder fra Dantherm (hch-5) det har jeg selv eller et fra Genvex. og lave rør i spio-rør

Jeg kan også tilslutte mig hvad Steen5 skriver, har også et Dantherm anlæg dog en hcv 3 det har kørt uafbrudt i 2 år uden probs. Jeg syns nu mere det thermex anlæg ligner noget Fishcer Price legetøj har lavet! hehe! Jeg mener at jeg gav ca. 16000 for selve anlægget så prisen er ca. den samme som for Thermexen.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Når man læser de sparsomme informationer, der er på linket, fremgår det at anlægget tilsyneladende kun kan flytte 118 m3/time. Til sammenligning er Nilan Comfort 300 lagt ud til max 300 m3/time. Sammenholdt med bygningsreglementets krav kan det viste anlæg bruges i et hus på ca 100 m2 og stadig være i underkanten.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis