Batteri opladning

Er der nogle der kan fortælle mig hvor lang tid et batteri skal oplade første gang på en ny computer???

 Tak for en dejlig side man kan bruge til noget !!!

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er der jo meget delte meninger om... Lige fra det er lige meget, til den skal lade mindst et døgn.

Min søn og jeg roder en del med computere og for den sags skyld også telefoner... og vil sætter altid laderen i inden vi tænder den og lader så laderen sidde i til den fuldt opladet og er det aften så natten over.

Det er vigtigt at du lige lader den aflade helt jævnligt og lader den helt op jævnligt.. Sluk laderen nogle gange når du bruger den og lad den lade helt ned, mens du bruger den.. når den så bibber så tænd laderen.

Et andet godt råd er at lade være med at bruge laderen i toget.. det er jævnstrøm der er lavet om til vekselstrøm og det har batteriet ikke godt af...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Batterier af typen Lion (som de fleste batterier i computere og mobiler er i dag) må ikke aflades helt, som grandoldman anbefaler. Det kan nemlig ødelægge batteriet!

Se : http://www.mobilsiden.dk/tips/fem-tips-der-holder-mobilbatteriet-i-form,lid.10666/
Typisk bibber en computer når der er 15 % tilbage og det var det jeg skrev.
Hvis du sætter laderen i 24/7 hvad skal man så med et batteri.??

Vil lige tilføje at jeg har en smartphone som bliver afladet 3 til 4 gange om ugen, alene af den grund at der ikke er strøm nok på til en dags forbrug.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Moderne elektronik som Pcer, digitale kameraer og mobiltelefoner slukker når de ikke kan få strøm nok og vil ofte kunne tænde og være tændt et kort stykke tid efter at have afbrudt pga strøm mangel. Det er værre med simple ting som lygter som bliver ved med at trække strøm hvis de efterlades tændte og tømmer batteriet helt...

 

Annonce
Okey prøver at give det en mellem ting og håber at det er sådan det får den bedste leve tid

 Tak for en dejlig side man kan bruge til noget !!!

Det tager op til 90 minutter at oplade et lithium ion/polymer batteri hvis laderen er normal størrelse.

Jacob
Her kan man finde oplysninger om lithium-ion batterier:

http://en.wikipedia.org/wiki/Liion

Det er interessant at notere sig, at en celle, der holdes konstant fuldt opladt, mister 20% af sin kapacitet pr. år! Kapacitet, der ikke kan genvindes ved opladning.
Mens en celle, der holdes på 40-60 % ladning kun degraderes med 2% pr. år!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis