Skruer i stik kontakter

Hej alle sammen
Efter at jeg har pudset en væg op kan mine stik kontakter ikke sidde fast
fejlen ligger i at de 2 skruer som skummer "lås beslaget) ud er for korte 
Er der nogen som ved hvor store de skruer er M4 M2 
og er der nogen som har haft erfaring med at bruge længer skruer 
eller en anden gode ide for at få kontakten til at sidde  fast igen 

MVH
Henrik 
 


Der findes ikke nogen problemer som ikke kan løses 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du overvejet disse skruer, der skuer kontakten fast i indmuringsdåsen. De fås i flere længder (se længere nede i linket):

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8792&n=10&KundeID=
Skruerne er kaldet afbryderskruer. Du kan købe dem i længder op til 7 cm.

I ældre installationer, er indmuringsdåsen formet i træ - hvilket gør det betydeligt lettere at bruge afbryderskruer (så længe de ikke er alt for lange). I murstensvæg med indmuringsdåser af plast, kan du være nødsaget til at bore nye huller (5,5mm) i muren bag dåsen og isætte plugs og så afbryderskruer der er lange nok til at nå helt bag til.

Jeg mener at hvis det skal være 100% korrekt, skal du montere en ny dåse - idet det ikke er lovligt at bore hul i LK's indmuringsdåser, fordi du går i mod fabrikantens anvisninger.
Skrevet af Bims på 23 aug 2011 21:09
- idet det ikke er lovligt at bore hul i LK's indmuringsdåser, fordi du går i mod fabrikantens anvisninger.

Det jo helt vildt hvis det passer at det ligefrem er ulovligt, jeg kunne finde på mange sjove ændringer til deres dåser der gør dem bedre og nemmere at arbejde med samtidig lige så sikre som oprindeligt, har også gjort dette før.

Muren er sgu flyttet vestpå og ikke faldet.


I am so full of it.....

Du gør det, at du demonterer de kløer, der er i stikkontakterne nu og erstatter dem med de afbryderskruer, der er nævnt i et tidligere indlæg. Såfremt de dåser, du nævner, er af grøn plast, er der i bunden af dem nogle plastiktårne, du kan skrue skruerne ind i. Såfremt du borer huller i dåsen og sætter rawlplugs i betragtes dette som en konstruktiv ændring og mærkningen af dåsen gælder derfor ikke mere.

fase
Annonce

Jano59!

Kunne du ikke delagtiggøre vi andre i disse forbedringer. Måske kunne LK bruge ideerne. LK afholder faktisk møder, godt kun for fagfolk, hvor der diskuteres forbedringer af deres materiel.

 


fase
Nixen bixen, deler kun mine forbedringer af monopolicerede produkter med hobby folk og kun hobbyfolk, vi mødes i lukkede lokaler hos frimurene og udveksler vores hemmeligheder :-)

Spøg til side, de grønne dåser er jo helt klart lavet til en idel verden hvor man har de rette bor, skabeloner og flotte vægge uden løse mursten eller mørtel. Lavede engang en "dobbelt dåse" til som jeg samlede inden jeg murede den fast i væggen
En dinosaurer havde bidt et hul i væggen lige der hvor gennemgående kontakter før sad, så enten skulle jeg murer det fint for derefter at borehuller i det igen og få det til at passe med kontakten som skulle sidde på den anden side af væggen.
Eller "misbruge" to grønne dåser med nogle gevindstænger, møtrikker samt plastikrør. Har vist engang skrevet om det og lagt billede med, men kan ikke lige finde det nu. Hopper på senere og ligger billedet ind i tråden.






I am so full of it.....

Som S.Fabrin skriver, så skal du have nogle afbr skruer...Hvis det er en af de grønne indmuringsdåser fra lk, så er der skrue tårne inde i bunden af dåsen..Så det er intet problem at sætte dine stik og afbr fast igen...Og det er helt unødvendigt med "smarte" ændringer af dåsen...
Tak for tippet jeg vil prøve og se om jeg kan få det til at holde
ellers skummer jeg den ha ha
Henrik

Der findes ikke nogen problemer som ikke kan løses 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis