Militær støvler

Hej alle

Jeg var så heldig at klunse et par "nye" og ubrugte militærstøvler fra 1976, men da jeg aldrig har været i militæret, ved jeg ikke noget om hvordan sådan et par skal gåes til.

Jeg havde forestillet mig at gøre dem våde/gennemblødte og så tage dem på og gå med dem til de er tørre og derefter behandle dem med sort skosværte, jeg har en liggende af mærket kiwi, kan den mon anvendes?

Håber der er nogen der kan fortælle mig, om det er en ok fremgangsmåde?


Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Hej alle Jeg var så heldig at klunse et par "nye... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I CF-korpset, hvor vi rendte i brandslukningsvand den ene dag efter den anden (sådan huskes det ihverttilfælde :-), lærte vi at nøjes med olien til en gang om ugen og ellers den vaselineholdige læderfedt med farve til daglig brug. Til at lukke syningerne, smeltede vi læderfedtet i en spiseske og lod det løbe ned over syningerne. OBS fedten er letantændlig. Og de læderolie-mættede klude, som vi brugte kan selvtænde, som alle andre olieklude. SÅ omtanke!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Behagelige var de nu også. Vi blev advaret mod at bruge olie for tit, for, så kunne støvlen have svært med at ånde.
Men omvendt, hvis man er på vandreture og foden/sokken bliver våd udefra, så varer det ikke længere før vablerne melder sig. Så brug olie som blødgører og fedt til vedligeholdelse. Og hvis støvle sættes væk en periode, så smør støvlen + sålen godt ind. Sålen har også godt af lidt fedt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
[code] http://www.skindhuset.dk/default.asp?Action=List&CategoryID=46 [/code]

Et udvalg af læderfedt etc.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Bare en lille opfølgning.

Har valgt at gå dem til i små etaper uden at behandle dem først , og om et stykke tid når de så skal behandles smutter jeg en tur i skindhuset.

Mange tak for hjælpen allesammen

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Hvis du skal gå langt/længe i dem, så er rene tørre fødder et must.. så husk også talkum..

I milli gik vi altid med et par tynde sokker inderst og så de tykke sokker uden på..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis