Bør man have ventilation i alle rum? Kristian T 108 7000 22-08-2011 14:37 Bør man have ventilation i alle rum i dag? Og hvilken ventilation bør det evt være? Selvfølgelig med motor i badeværelse, men hvad med soveværelse og baggang med tørretumbler/vaskemaskine, børe man lave passiv udluftning med spjæld der?Mvh Kristian 1 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
msms 462 4100 22-08-2011 21:21 det er altid en fordel at få skiftet luften ud i huset. Specielt i køkken og bad dette syntes jeg ikke kan undlades da der bliver meget fugtigt pga. brug af varmt vand osv. Hvis ikke du har problemer med fugt er det ikke strengt nødvendigt i andre rum. Så kan du jo evt. bare lufte ud 2 til 3 gange dagligt. Hvis du har mange problemer med fugt kan du lave passiv ventilation i vægge eller i vinduer sammen med dem og grundig udluftning skulle de fleste fugtgener forsvinde. Men det er dyrt at lufte ud og hvis det skal være rigtigt godt kan du montere et varmegenvindingsanlæg. Så får du det bedste indeklima og du skal ikke tænke på at lufte ud mere, desuden har det mange andre fordele. Det er en dyr og stor opgave men jeg syntes det er pengene vær. Monterede selv for ca. 2 år siden og det har jeg ikke fortrudt. Mit indeklima forbedrede sig og vi slap for fugt i vinduerne om morgenen Morten "when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"