Integreret kælder i stuen...

Hej.
Har netop købt et dejligt hus med fuldt beboelig kælder. Lige nu er der en smal "traditionel" kældertrappe i entreen som ender i bryggerset i kælderen. Jeg vil gerne have den fuldt integreret i køkkenet/stuen, så kælderen bliver en åben del af resten af huset. Er der nogen, der har nogle gode ideer til, hvordan det kan gøres så det bliver så åbent som overhovedet muligt uden at skulle lave et hul i stuegulvet på 4 x 4 meter :-)

Kari

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kari.
Har du tænkt over at det vil kræve extra meget varme, at have et sådant hul ned til kælderen ???
Hvordan forestiller du dig at du fuldtud kan integrerer kælderen i køkkenet/stuen uden at lave et stort hul i etageadskillelsen?

Men hvis hullet ikke må være for stort er der jo mulighed for at lave et glasgulv. Derved sikres visuel kontakt! :o)

Men ideen er jo rigtig god. Men du må jo osse forklare hvad formålet med integrationen er. Er det fordi familiens medlemmer skal kunne snakke sammen uanset etage. Skal der hænges klatretove eller hængekøjer op til børnene. Eller er det for at imponerer gæsterne. :o)

Lidt forklaring og nogle tegninger eller billeder vil være rigtig godt.
Tak for svar. Har tænkt på det med varmen men det bremser ikke ideen . Der er nu og skal fortsat, når kælderen er blevet renoveret 100 %, 3 store børneværelser i kælderen. Som det er nu vil jeg synes de er "for langt væk"-derfor ønsket om at åbne mere op. Er klar over at et hul ikke kan undgåes, men tænkte at nogen herinde måske havde en genial idé til, hvordan det kunne gøres smart. Børnene er store så det er ikke nødvendigvis visuel kontakt der er nødvendigt men mere et forsøg på at skabe følelsen af ikke at være langt væk eller isolerede fra resten af familien når de er på deres værelser.

Kari

Mon ikke glasloftet så er den helt ritigtige ide.
Så vil du fornøje dig over - i hvert fald om 10 år - at al larm, spetakkel, musik og festligheder trods alt dæmpes en smule af det tykke glas. :o)
Hvor mærkeligt.. Skrev et indlæg tidligere, men nu er det her ikke.

Men jeg skrev, at der havde været et afsnit i Fra Skrot til Slot, hvor man netop lavede en trappe, så kælderen blev mere integreret. Det var et byhus.

Ellers er der lidt inspiration her:
http://www.fri.dk/bolig/fra-skrot-til-slot


Tusind tak....Fra Skrot til Slot ideen var lige præcis dét jeg havde brug for - genial løsning! Takker :-)  Den kombinerer det åbne med en glasvæg - super!

Kari

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis