spisgatter

Hej jeg har lige købe den smukke dame (26 fods spisgatter fra 1949 bygget på fur)
en dejlig båd der sejler som en drøm, den er tæt nu det er kun overflade vand der kommer ind. Og det vil jeg jo også gerne hun er til næste år, for hvis vi for lige så hård vinter sisdt vil jeg have den på land.
Hvad gør jeg så her i vinter for at holde den tæt m.v.h Frederik
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo dække den over, men der skal være god udluftning. Det vigtiske er at komme i vandet igen hurtigst muligt, helst først i Maj. Du skal derimod ha' den på land i god tid inden frosten sætter ind, da det vand båden har suget, vil fryse og dermed udvide sig voldsomt. Så det gælder om, at det, du kan lave inden det bliver forår, bliver gjort. Hvis der er folkebåde i havnen, så følg dem.

Og tillykke med skuden, og pas nu på med slibemaskiner mm. når klargøringen starter.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej
Da vi havde folkebåd,gav vi den med ødsel hånd rå linolie/svensk træolie.50/50
Mvh June d6

Hej igen Jeg glemte at skrive at det selvfølgelig skal være invendig,og når du tager båden på land.Svensk træolie hed den gang Ctox ,og var mod råd og svamp.
Held og lykke med dit smukke skiv.
Mvh June d6

Hej jeg har et telt hvor jeg har haft en H-båd (28 fod) til og stå i men har sålt både så har bare et telt nu det kan du få for 5000.

Kontakt mig på [email protected] hvis det er noget.

Få dig en neglelak der holder længe i mange farver.

Hej tak alle sammen for rådene jeg vil prøve at give den olie når den er kommet på land m.v.h. Frederik
Annonce
hej juned6 hvordan er det nu med linolie er det ikke det man skal passe på med? kan det ikke selvantænde?
Vi fik rådet i Sejlforeningen Enighed,hvor der var mange Folkebåde.Vi brugte det i 11 år,uden problemer.
Mvh June d6

Brugte klude og lign. kan være selvantændende. Hvis din båd er godt malet indv. gavner olien ikke noget.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også