gulvmaling

Hej håber i kan hjælpe. Jeg har malet mit trægulv sidste på med en oliebaseret gulvmaling.
Nu har jeg så fundet ud af at man kan få gulvmaling der er vandbaseret. Det vil jeg hellere bruge, da der lugtede længe efter sidst vi malede. Mit spørgsmål er så. Kan man male den vandbaserede ovenpå det eksisterende der er malet med olie? og holder det ligeså godt?

www.laasesmed-kobenhavn.dk

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja du kan sagtens male ovenpå den oliebaserede, med en vandbaseret

Men jeg mener den oliebaserede er den stærkeste...

mvh jens

 

Jeg tror osse at den oliebaserede, (alkyd) er den stærkeste.

Men du kan jo i nogen grad forøge slidstyrken på den vandbaserede. Ved at give 3 gange slutbehandling i stedet for de normale 2.

(Iøvrigt holder "overskydende" vandbaseret maling sig ikke ret længe i bøtten. Du kan ligeså godt smøre det hele ud på gulvet)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for hjælpen, tror nu jeg forsøger mig med den vandbaserede når den kan males ovenpå den eksisterende.

Go aften

www.laasesmed-kobenhavn.dk

Så er gulvet endeligt blevet malet jeg er lidt overrasket over hvor gult det gamle oliemalede gulv var. Det er ikke mere end tre år siden vi malede det sidst. Jeg håber at en vandbaseret holder den hvide farve lidt bedre.

www.laasesmed-kobenhavn.dk

Det er aldrig godt at male med vandbaseret oven på oliebaseret maling. hvis det skal være helt rigtigt så skal man have høvlet det gamle væk.

Du kan risikere at det gule trænger igennem det du lige har malet.

koebenhavns-laasesmed.dk

www.koebenhavns-laasesmed.dk

Kig forbi og få et godt tibud

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vel gør det da ej. :o)

Alkydmaling gulner i nogen grad når det ikke udsættes for lys.
Alkydmaling slår ikke igennem hvis efterfølgende vandbaseret grunder og maling er udført "efter bogen" Har jeg lært!

Vandbaseret maling gulner ikke og er farveægte. Men er måske mindre slidstærkt. Hvilket klares med et ekstra lag - i ganglinierne.

Skrevet af kobenhavns-laasesmed på 19 sep 2011 22:02
Det er aldrig godt at male med vandbaseret oven på oliebaseret maling. hvis det skal være helt rigtigt så skal man have høvlet det gamle væk.

Du kan risikere at det gule trænger igennem det du lige har malet.



 

Man kan sagtens male med en vandig maling ovenpå en oliemaling. Det kræver en afvaskning og en mattering af overfladen så er der intet i vejen for det.

Oliemaling giver generelt en mere slidstærk overflade, men bruger man en polyurethan maling opnås næsten samme slidstyrke med langt færre organiske opløsningsmidler. Et plus er også, at de vandige produkter ikke gulner.

Såfremt du har grundet og malet og overholdt overmalingsintervallerne, er der ingen fare for at den gule farve trænger igennem. Nyd du bare dit fine nye gulv.



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også