Scooter producerer ikke strøm

Hej
Jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt med min scooter (en Aprilia Habana Retro).
Efter en hovedrenovering af scooteren producerer den ikke strøm.
Dvs. at jeg ikke kan starte den når batteriet er afladet eller ikke sat til.
Jeg kan ikke kickstarte den igang når batteriet er afladet.

Jeg har tjekket svinghjulet og udskiftet statoren, jeg fik at vide af ham, jeg fik statoren af, at den generede strøm.

Et eller andet sted må det gå galt for batteriet bliver ikke opladet og den kan ikke producere strøm nok til at starte selv.

Det næste skridt er vel at udskifte relæer, men umiddelbart er der vel kun 3 relæer, et hovedrelæ, et startrelæ og et blinklysrelæ.
Den kan vel næppe starte/køre i det hele taget med et defekt hovedrelæ og de andre to relæer virker når batteriet er opladet.

Er der nogle med et godt forslag ?
Kan det være spændingsregulatoren der gør det ?

Jeg har efterhånden brugt en del penge på det så vil gerne være lidt mere sikker på det inden jeg køber flere reservedele til den.

Mvh.
Peter
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan godt starte den på batteriet.
Men hvis der ikke er særlig meget spænding på batteriet går den ud når jeg slår blinklys til eller bruger bremserne.
Dvs. jeg er ret sikker på at det er galt et eller andet sted imellem statoren og batteriet, mrn hvordan finder jeg nemmest ud af hvor ?
men i praktisk er scooter motoren er med magnet tænding.
så batterinet ikke har nogen indflødelse af op start af motoren
med kickstarteren.!
så kan det være at fødespolen er stået af. til tændspolen.
og kontrolere at ladespolen giver nok strøm til opladning
af batteriet.!
Hej

Her er lige en tegning over det elektriske system, hvor sidder de overnævnte spoler på tegningen. Jeg har ingen erfaring med det elektriske på en scooter...
http://www.easyparts.nl/showdrawing/23/25223/a.b/0-968-1-m412-m370-m23-s1614-d25223/Electrical_system.html
Er det den lille brik der sidder som vedhæng på statoren?
Jeg har nu prøvet lade maskinen køre, og statoren producerer strøm, går jeg ud fra, for når jeg gasser op bliver lyste kraftigere i instrumentbrættet samt i forlygtrn, så det er måske fordi at scooteren ikke producerer nok strøm til at holde det elektriske igang samt at lade batteriet.
Det kan vel så være en af de to spoler du snakker om eller kan det også være volt-regulatoren ? eller hvad gør den helt præcist ? Det kan vel også være statoren ?
muligheden er at spændingsregulatoren der er gal med.!

men du kan prøve at "hoppe"ind til www.scootergrisen.dk
og der er der mange opplysninger om scootere i siden,!
det er en rigtig gud side at gå på opdagelse i.
Hej

Ikke endnu.
Jeg har lånt et voltmeter og jeg kan konstatere at spændingen falder kraftigt på batteriet når motoren kører (og jeg gasser op) selvom alt elektrisk er slået fra.
Jeg har været ude i THansen og hente en spændingsregulator, men da jeg kom hjem passede den selvfølgelig ikke (fejl 40 af mig ikke lige at kigge på stikket først, men regnede med at det var den rigtige de gav mig)
Jeg er ikke vild med at måle de forskellige steder på den for jeg ved ikke hvad jeg skal måle på og hvilke spændinger jeg skal lede efter. Har netop bestilt en ny regulator fra England, så nu venter jeg på den.
Det kunne være jeg kunne få dig til at kigge på den (mod betaling selvfølgelig ), jeg kan sagtens fragte den til Assens.
Jeg har efterhånden brugt en formue på den og nu skal den altså bare ud og køre....
hvor mange volt er på batteri. med slukket motor.?
hvor gammel er batteri.!!!
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis