Pumpe under vasken?

Hej allesammen.

Jeg er lige flyttet ind i en lejlighed, som har været en gammel kontorbygning.
Køkkenet er derfor lavet efter alt andet, så afløbet går fra vasken og ned / op og ned igen. Ved ikke hvor mange meter der snakkes om.
Men der sidder en pumpe under håndvasken, så når jeg hælder x liter vand i afløbet starter pumpen. Efter den har kørt lugter der råddent, som om der er direkte hul ned til afløbet.
Kunne rigtigt godt tænke mig en opvaskemaskine, der sidder en tut på afløbet til vasken til at sætte afløbsslangen på.

Kan pumpe klare en opvaskemaskine?
Og kan man afhjælpe den rådne lugt?

Vh Michael.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen her på LDS.
Jeg vil tro at dit problem ligger i at der enten ikke er en vandlås før pumpen eller at pumpen tømmer vandlåsen for vand. Måske det kan afhælpes med at du lige giver vasken en slat vand så låsen fyldes men at pumpen ikke startes. Du skulle nok kunne montere en opvasker på også.
Men prøv at tage nogle billeder og læg dem på her, så er det nemmere at give dig løsningen.
Skrevet af MThomsen på 21 aug 2011 13:00
Mange tak for det.
Her er nogle billeder af det. Hvis jeg sætter opvasker til, vil pumpen så ikke køre hele tiden? Eller hvordan skal det laves? Der er heller ikke vand udtag på koldtvands hanen.
Vh
Michael.

Der er en vandlås før pumpen - men håndværkers forklaring er sandsynlig - at pumpen tømmer vandlåsen.

Jeg kan se at du har flexible slanger til vandhanen - så er det bare at sætte et T-stykke imellem slangen og tilslutningen og tilslutte opvaskeren der - husk at pakke ordentligt så det forbliver tæt.

Og pumpen vil jo nok køre mens opvaskeren lukker vand ud - så hvordan du kommer lugten til livs ved jeg ikke.

Med lidt held kan stikkontakten til pumpen også trække opvaskeren - så slipper du for at få lavet el til den

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Okay, jamen så må man jo fylde lidt vand i vasken efter pumpen har kørt.
Det er lidt træls i længden men hvis det er den eneste vej er det jo fint nok
Hvor for man fat i sådan et t stykke?
En ny opvasker bruger heller ikke andet end 10 liter vand, så det er jo ikke galt.
Er selv elektriker så strømmen er ingen problem
Skrevet af MThomsen på 21 aug 2011 13:50

Hvor for man fat i sådan et t stykke?

Både JemogFix og Bauhaus har noget du kan bruge

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Så vidt jeg kan se, så er sensoren anbragt det forkerte sted.
Det ville være bedre med en vippe kontakt nede i den beholder hvor pumpen befinder sig
Tak for det EISOE

Håndværkeren, forstår ikke hvad du skriver
Så vidt jeg kan se så sidder sensoren ( føleren) lige under vandudgangen fra vasken, d.v.s. hver gang der bare kommer vand i vasken starter pumpen.
Havde føleren siddet nede i den underliggende beholder, kunne der være anbragt en flyde kontakt der først starter pumpen ved en hvis mængde vand i beholderen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis