Lejlighed med skæve vinkler

Hej folkens

Er på randen til købe min 1. lejlighed - et håndværkertilbud.

Jeg har fundet en lejlighed med fin beliggendehed og mange kvm, men den har nogle udfordringer.

Bl.a. skæve vinkler, der går ud over to af værelserne. Vinklen er 4.43 grader fra mit hjørne, og værelset er 4.39m bredt. Dvs. at væggen går 34cm ind ad eftersom du bevæger dig mod værelsets anden side, hvor vinduerne ud til gaden er.

Hvordan ville man kunne indrette sådan noget på en smart måde? Alle ideer og henvisninger er velkommen!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan udfordringer?
Det er da nærmest en gave!

Men hvis du drømmer om en vinkelret tilværelse i en vinkelret lejlighed e en vinkelret verden så er det jo ikke noget for dig!

Og så kommer du nok til at lære lidt om at måle vinkler. Jet kan med sikkerhed sige at vinkelen i hjørnet af dit værelse ikke er 4.43 gr.

Derimod er den måske 94.43 gr. eller 85,57 eller noget i den retning.

Husk og lær at der altid er 180 gr i en trekant og 360 grader i en firkant.
Og drop bare decimalerne, så er det nemlig hovedregning. .o)
Hvorfor kan du ikke leve med det?
Når der er tale om ældre byggeri er længder noget man udmåler i ca. træskolængder, hvis det skal være nøjagtigt, ellers alen, og højder er noget der tages på ca. øjemål.
Mere end halvdelen af landets befolkning lever og bor i huse, der er mere eller mindre pilskæve på alle leder og kanter.

I moderne elementbyggeri, kan du nok regne med at det meste er i vinkel, lod og vage, alene pga de præfabrikerede byggeelementer ikke kan føjes sammen, hvis de står skævt ift hinanden..

God arbejdslyst med den "nye" lejlighed!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg er her for at lære, så tak for det. Men 94,43 grader er vist rigtigt. Det er ikke slemt?? 34cms forskel virker da af meget, synes jeg.

Jeg håbede faktisk på, nogen kunne henvise til billeder/gallerier i lejligheder, med skæve vinkler, hvor jeg kan få lidt inspiration.

En helt 3. mulighed er at bygge en ny væg foran den gamle (måske med et hemmeligt kammer... ooooh) - er det fuldkomment urealistisk? Trekanten, man ville skjule, er på ca. 0,8 kvm foruden den plads, der går tabt, ved at der står en væg.

4,43 gr. er du da noget. du nemt kan leve med. Med det postnummer er der vel ikke langt til naboerne, hvor du kan se, hvordan man har klaret de par cm. Det vil garanteret ikke kunne ses, når du er flyttet ind. At bygge en ny væg vil da være at skyde spurve med kanoner. Er de andre rum i lejligheden fuldstændig i vinkel.


fase
Er det eneste problem ikke hvis du skal have et hjørneskab eller stort skab til at stå helt op mod hjørnet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis