Støbe frostsprængt trapper - forkert materiale?

Hej

Jeg har en grim frostsprænning i min hoveddørstrappe, som jeg er begyndt reparere.
Min store bekymring før starten, var om jeg kunne blande betonnen rigtigt.
Derfor var jeg en tur i Bauhaus, hvor jeg fik af vide at de havde færdigblandet våd reparetionsmørtel (bakkemørtel), som lige præcis var hvad jeg skulle bruge.

Jeg synes selv jeg fortalte meget grundigt om skaden og mængden jeg skulle bruge, og manden virkede ret overbevisende.

Derfor valgte jeg denne reparetionsmørtel. Det tog mig en hel eftermiddag og aften af hakke løs beton væk, bygge en form og hælde denne mørtel i.

Efterfølgende hører jeg fra venner, at man absolut ikke skal bruge mørtel til den slags opgaver, og at det aldrig kommer til at holde. ÅH NEJ!

Det er meningen af trappen skal pudses op, og beklædes med nye klinker.

-- har jeg klokket i det, og skal trappen laves om? --

Mvh
Kasper
Hej Jeg har en grim frostsprænning i min... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, ujen cement gåred gåt nåk ik'
I gamle dage stod der mange kloge ting på halsetiketterne på Tuborgs ølflasker.
Og næsten alt hvad jeg ved har jeg lært ved at læse dem!
Derfor. Læs ALTID hvad der står på posen – også bagerposen – inden du forbruger indholdet.
alright, så lad mig høre hvordan det gøres rigtig?

@S.Fabrin:
Den SIKA blanding du linker til, tror jeg ikke dur da MAX lag er 6cm hvilket er mindre end mit hjørne.
Er det ikke mere til mindre overfladehuller... ikke et manglende hjørne af en trappe

Her er lidt billeder hullet er ca. 25-30 L stort og har en dybde på ca 20cm

Link:
http://www.gratisimage.dk/image-5711_4E5000CA.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-BE9F_4E5000CA.jpg
Skrevet af hpox på 20 aug 2011 19:46

I gamle dage stod der mange kloge ting på halsetiketterne på Tuborgs ølflasker.
Og næsten alt hvad jeg ved har jeg lært ved at læse dem!
Derfor. Læs ALTID hvad der står på posen – også bagerposen – inden du forbruger indholdet.

He he, det var sku en af de bedre....

Du kan jo lægge flere lag på. Den SIKA, jeg referer til skal du nok hen i tømmerhandlen for at få fat i. Den er i øvrigt bestillingsvare. Men spørg i tømmerhandlen efter noget betonklæber, hvis du ikke vil vente. Det gælder om at få lukket vandtæt mellem gammel og ny beton så der ikke sker frostsprængning. Men du skulle have fliser på. De skal også klæbes påså der ingen vand kommer ind.

Held med projektet

 


fase
Lad nu være med at skære alle Bauhaus over samme kam, der er faktisk butikker, hvor der er udemærket fagudannet folk, så det er noget vås at skrive.

Men ja der er flere butiksuddannede end der er håndværkere i bauhaus.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Mon ikke forholdet mellem faguddannede og ikke-faguddannede hos Bauhaus er som i risalamanden juleaften.
1:1.
1 mandel til 1 skål risalamande.
Hej

Så fik jeg støbt trappen om.. det tog kun ca. 5 timer. Betonen er dækket til med plast, så den ikke tørre for hurtigt.
Den skulle være overflade hærdet efter 48 timer, og gennemhærdet efter 28 dage.

Men hvor lang tid skal jeg vente, inden jeg pudser trappen op og smider klinker på? vel ikke alle 28 dage?

Pft.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis