Hej
Du kan da godt få et svar herSelvom der nok var flere indput under bådmotore.
Du kan ikke helt regne med, at tændingen er ok, selvom der er fin gnist på tændrøret, når motoren skal arbejde kræves der betydelig mere power for at lave en brugbar gnist.
Den skal kunne trække en gnist på 20 mm, med afmonterede tændrør og starter o/m
(du skal ikke lade den lave længere gnist, da det kan smadre tændingen, den kan trække over 40 mm hvis den er i orden, du må aldrig turne motoren uden etableret gnistgab til steel, eller med aktiveret stop/dødmandsknap)
Det kan sagtens bare være dit tændrør der har taget skade, hvis det har været sølet ind i olie, i en tid det kan godt ødelægge isoleringen.
Så en gang nye tændrør, vil jeg foreslå som første tiltag.
Hvor gammel er motoren, og er den 3 eller 4 cylinderet?
Jeg bruger sådan et hjemmelavet fixtur til afprøvning af gnist, krokodillenæbet på stell, og tændrørshættene på de tre ben.
mvh jens