Fixe hul i gulv med vandrør

Hejsa

Efter skift fra oliefyr til væghængt natugasfyr har jeg et mindre hul i gulvet i bryggerset. Det hul vil jeg gerne have styr på. Umiddelbart tænker jeg bare at fylde det med beton og lægge fliser henover. Men da både vand- og varmerørene er flyttet er der lavet samlinger hernede. De er så efterfølgende pakket ind i med nogle rockwool rørskåle.

Læser man andre tråde herinde er der lidt uenighed om hvad den rigtige løsning er. Gider ikke lave noget, som forsikringen ikke synes er så fedt, men omvendt vil jeg også gerne have det pænt.

Jeg smidt et billede op, der viser hullet. De hvide ting I kan se på billedet er kattegrus, der bekvemt er fejet derned 

Nogen der har nogle anbefalinger?

Mvh Rasmus


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
riverwind.

Uden jeg på nogen vis har megen forstand på lige dette.

Jeg ville bare fylde op med en ikke for stærk blanding puds og lægge klinkerne på det.

Så skulle du få problemer senere er det forholdsvist nemt at hakke op igen.

Er der meget belastning på gulvet lige netop der?

Men nye rør holder jo generelt i laang tid, hvis det er lavet professionelt, skulle der vel ikke være problemer heri.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Så vidt jeg kan se er det stålrør sammensat med skrue fittings og gevindrør. Det må man godt nedstøbe og det er dækket af forsikringen, hvis man har tillæg af skjulte rør. Før man gør det er det vigtigt man lige ser efter om alle rør og samlinger er tætte.

Man må ikke nedstøbe rør sammensat af klemme fittings.
Hvorfor ikke gøre noget i stil med det maskinsnedker foreslår. Jeg gjorde det, at jeg støbte et lignende hul ud med Lecaærter blandet med cement i forholdet 10:1. Derover blev lagt et pudslag på et par cm.. Ovenpå det blev fliserne klæbet fast med  fliselim.

fase
Man kan ikke lade være med at spørge sig selv hvorfor skal det lille hjørne af gulvet egentligt laves anderledes end resten af gulvet. De samme rør, samlet på samme måde, løber jo videre i resten af gulvet.

Leca og mørtel, er nok ikke så godt, hvis det kommer i kontakt med rørene. (tæring)

En gang grus og cement, er at foretrække, hvis du blander det 1:5 holder det fint, og er til at fjerne igen.
Fjern alt løst smul, kost over med en cementvælling (cement vand, evt lidt sand)
og fyld så op med cement/grus...
Mvh jens


 


 

Annonce
Hejsa

Tak for alle jeres råd. Nej, der er ikke belastning på gulvet her i hjørnet, så det lyder ok med jeres råd. Jeg vil snarest forsøge, om det kan blive pænt

Mvh Rasmus
Jeg ville stadigvæk checke med forsikringen om de stadig vil forsikre når der er skjulte samlinger.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis