Indkøbspris på Festool

Hej

Har lige et lidt sjovt spørgsmål. Eftersom jeg bor i jylland er det fysisk umuligt for mig at betale vejledende udsalgspris for noget som helst. Nu er der så gået sport i at få værktøjet billigst muligt og kunne derfor godt tænke mig at vide om nogen herinde kan hjælpe.

Hvad er indkøbsprisen for en TS 55 EBQ-Plus i en stor trælast (dvs en med stort flow af produkter)? Jeg har købt en sav og vil derfor bare gerne vide om jeg skulle have gået yderligere til stålet.... :-)

mvh Henrik
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den får du næppe oplyst, forretningen vil jo nok også gerne have lidt fortjeneste, hvilket kun er rimeligt.

Men har du givet omkring 3500 kr incl moms, med et stk føreskinne, samt systainer, har du nok lavet en ok handel

mvh jens

I hvilken butik gjorde du dit fabelagtige køb?

En grundlæggende helt igennem sund indstilling der - Henrikhp.

Men problemet er at altid at trælasten er bedre til at handle end dig. De ved nemlig lige præcis hvor meget de har givet i indkøbspris og hvor meget de vil have i brutto-fortjeneste.
Endvidere er det sådan at de vejledende udsalgspriser er sat så højt at der kan gives tårnhøje rabatter til erhvervskunderne, fortrinsvis håndværksfirmaer, som det er dem trælasterne dels lever af og dels plejer og understøtter på alle måder.

Og erhvervskunderne ÆÆÆlsker store rabatter og det får de så. Aldrig under 20% og op imod 50% - 60% på listepriserne.
Det er en illusion at tro at du som privat kunde kan presse en bedre handel igennem end hvad trælasten har lyst til. Men ekspedienterne er jo dygtige sælgere og giver gerne at afslag på 15% så kunden går derfra med bevidstheden om at have gjort en god handel!!!

Det er ikke et problem for en tømmerhandel om en privatkunde ikke køber en Festool og truer med at gå et andet sted hen. Det er derimod et problem hvis en af samme tømmerhandels 10 største kunder truer med at skifte primær leverandør. Den store kunde kan reelt presse priserne.

Vejledende udsalgspriser er simpelthen indrettet efter at der kan gives alle mulige tilbud i tilbudsaviserne og at den private kunde kan få lidt rabat.

Ja, eller købe det når der er messe eller lign. hos trælasten.
Messetilbud er vejen frem, det er sku sjældent man kan få hevet de dyre maskiner længere ned end det

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Jeg har lige købt en ny boremaskine, Makita BHP454 som var på tilbud i xl-proffavisen til 2200 kr +m
Jeg fik så fat en ikke så erfaren medarbejder, han skulle lige høre en kolega,om det var ok, at sælge den til under deres normale indkøbspris, så ja når der er tilbud, så skal man handle

(butikken får den jo nok en tak billigere, når der køres kampanje på varen)

(jeg fik dog maskinen til 1700 kr +m, da jeg kun skulle have et stk batteri med, jeg havde 2 stk i forvejen)

mvh jens


 

Ja det er selvfølgelig rigtigt at man skal kikke efter tilbud og gå på messer.

Men så er det jo helt igennem sælger, trælasten, der bestemmer den private kundes adfærd.

Hvis jeg står og skal bruge en boremaskine i denne uge og vil have en Bosch 12548ældnm4823 hvorfor skal jeg så
1. Give fuld pris,
2. Købe en Makita hjko8753455 som tilfældigvis er på tilbud i denne uge eller
3. Vente til min ynglings Bosch 12548ældnm4823 måske engang kommer på tilbud.

Det er jo dybt åndsvagt.

Alt hvad der hedder tilbud, tilbudsaviser, kampagnesalg på messer osv. er udelukkende til sælgers fordel.

Vi andre hopper omkring som kaniner efter en gulllerod i snor.
Og det er tømmerhandleren der holder i snoren. :o)

Nu havde jeg gået og holdt øje, med nettop den model i Makita, i et godt stykke tid.
Da det var lidt "nice to have"

mvh jens


 

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis