Udsugning/ventilator i bad.

Er igang med at sætte nyt loft op i badeværelse. I den forbindelse skal der selvfølgelig opsættes dampspærre og ny ventilator/aftræksrør på loftet. 

Vi er i tvivl om monteringen og gennemførslen af ventilatoren ved damspærren. Det er denne ventilator der er tale om: http://www.bygmaonline.dk/pi/Duka_v..._3234.aspx


Vi får ikke adgang til loftrummet, da der er meget lidt plads, som bliver fyldt ud med isolering. 

Der sidder på ventilatoren et stykke "rør" på bagsiden, som I følge vejledningen blot skal op igennem loftet og på bagsiden af dampspærren monteres flexslange med et spændebånd. 

Vi kunne imidlertid godt tænke os en mere permament gennembrydning af dampspærren, så vi senere kan skifte ventilatoren, uden at skulle på loftet. 

Jeg har tidligere læst om at man kan føre et spirorør i gennem dampspærren, og på undersiden sættes et "mundstykke" - vist nok en væg/loft gennemføring: http://www.vvs-eksperten.dk/index/v...100-p31588 . Jeg tænker på om man kan bruge denne løsning, og så sætte ventilatoren op i det rør. 

Men når både spirør og påstik har Ø100, og ventilatoren har Ø100, kan det nok ikke helt lade sig gøre. Kan man evt. lave gennemføringen med en Ø125, og så bare sætte ventilatoren op i den og skrue ventilator fast i loftet. Det vil jo være tæt både i mellemrummet mellem gipsplade og dampspærre (45 mm som er fyldt ud med isolering). Og hvis man kan  bruge denne løsning, hvordan tætter man så ved spirorøret og dampspærren (er det virkelig nok med en dafa rørkrave). Og hvordan får man tætnet imellem spirorør og påstik, når påstikket først kan sættes op efter gipspladen er sat op..




Håber der er en der kan hjælpe med en god løsning på opsætning af ventilator



Er igang med at sætte nyt loft op i badeværelse. I... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nemlig!

Har du flere problemer jeg skal løse? :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis