Tætning af glasplade under brændeovn?

Hej allesammen...

Jeg har lige fået opsat en brændeovn (ikke tilsluttet endnu)... Jeg har en glasplade den står på... Glaspladen er lagt på et Alloc laminatgulv... I monteringsvejledningen står der at man bør fuge med klar silicone mellem glasplade og gulv for at tætne ordentligt...

Nu vil omstændighederne gangske simpelt at gulvet ikke er 100% plant og når brændeovnen står på pladen vipper den en lille smule op i forkanten... Jeg kan trykke pladen ned til gulvet uden problemer... Men om den vil holde sig nede efter at siliconen er hærdet...

Problemet med at den vipper op under fugning er at siliconen der render ind under vil blive meget synlig...

Er der nogen der lige ved hvad man gør her?

Mange tak for hjælpen :-)
Hej allesammen... Jeg har lige fået opsat en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg har en brændeovn stående på en glasplade på et plankegulv.
Den er ikke fuget, og det er ganske lidt der komme rind under kanten.
I starten tørrede jeg lige ind unde pladen ned et viskestykke når jeg vaskede gulv. Man kan bøje en glasplade lidt, så reelt kan man løfte kanten og føre kanten af viskestykket ind under pladen og trække det langs kanten!

Det er jeg siden gået bort fra, nok mest noget med at få tag på gulvasken så der ikke kommer fugt under pladen....

Når jeg så olierer gulv (hvert andet år) så tager jegbrændeovnen helt ned og fjerner glaspladen. Og ordner hele gulvet.... Pudser glaspladen grundigt og lægger det tilbage, monterer ovnen og på de 14 år jeg har gjort det på denne måde, er der ikke nævneværdige skidt aflejringer i kanten af glasplade.

MVH Njord

MVH Njord

Selvom dette er en gammel tråd, vil jeg alligevel foreslå en "smudspakning", der forhindre snavs ind under gulvpladen. Desuden kan en smudspakning optage ujævnheder, så gulvpladen ligger stabilt og en smudspakning er meget pænere end en silikonefugning.
Kan købes fra Temprix.dk ( http://www.temprix.dk/smudspakning.html ).

Hej Lars.

Er det en lille tilbehørs biks du har startet?

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis