Lak til nyt gulv i massivt asketræ.

Jeg skal lakere mit nye gulv.

 

For nogen tid siden var der her på siden en debat om gulvlakker og deres kvalitet.
Hvor jeg selv deltog.

 

Men nu er det alvor.  :o)

 

Lakken skal bruges på et stuegulv, være ultramat, så slidstærk at der aldrig skal lakeres i de næste 25 år, (også selv om beboeren no’en gange går med træsko på gulvet, li’som  sjælden støvsugning helst bidrager til gulvets rustikke karakter.  :o)


Der findes sikker mange typer med jeg har mest øje for enten Berger-Seidle’s RoyalMat eller Bona Naturale 2 komponent. (- som vist er meget dyr). Eller evt. Bona Traffic

 

Et er jo de skønmalerier producenterne og deres danske importører  ”lakerer”.

Men er det nogle der har erfaringer med den ene eller begge typer? Eller alternativer i øvrigt?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det der med "ultramat" holder ikke ret længe, ligegyldig hvilken lak du vælger. Dine fødder polerer jo overfladen når du går på gulvet.
Har du evt. også overvejet hård træolie?

MvH,

Bent.
Jeg har selv brugt Leinos med fint resultat:

http://www.leinos.de/html/ole_und_lasuren.html

Siden findes desværre kun på tysk.

MvH,

Bent.

Tak for det svar.
Og der er da olie til ethvert gulv der.

Men jeg kan ikke finde noget om slidstyrker og jeg tvivler nu meget på at nogen oliebehandling kommer i nærheden af en 2-komponent PU-lak. Sådan rent slidstyrkemæssigt.

Men måske er jeg bare for meget lak-fan. :o)
til hpox
vi har et matlakeret bøgeplankegulv i stuen det blev lagt i 1992 og er ikke blanktslidt endnu
det er Junkers og lev. færdigbehandlet
så de kan sikkert levere noget du kan bruge.
Hilsen JOY

<p>&#160;</p> <p><strong><em>&#160;&#160;&#160; KH</em></strong></p>
Annonce
Jahe :o)

Men det er jo nok ikke de samme produkter der anvendes idag som for næsten 20 år siden.

Jeres lak er nok alkyd-baseret hvor der i dag hovedsageligt anvendes vandbasserede produkter.

Men Junckers har faktisk en 2-komponent gulvlak som jeg vil kikke nærmere på.

Og tak for svaret.
Sig mig lige engang!
Slal jeg selv finde ud af alting. .o)

Er der ikke no'en der har kendskab til eller erfanring med de 2 ovennævnte lakker?
Eller andre 2-komponent gulvlakker?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis