Lys i Siemens opvaskemaskine virker ikke mere

Vi har en nyere (ca. 3 år gammel) Siemens model SE60T393/EU13 opvaskemaskine, der har et indvendigt lys bestående af 3 blå LED's placeret i overdelen lige over lågens top.

Det startede med at de blinkede, men nu er de holdt helt op med at lyse. De skal lyse når lågen åbnes.

LED lysene, vistnok kaldet Emotion Light af Siemens, var noget forholdsvist nyt fra Siemens da vi købte maskinen. Har mistanke til, at de måske reelt over tid ikke kan tåle fugten i maskinen (eller dampen når den åbnes). Så det kan jo være løs forbindelse, fugt og meget mere, der driller.

Nogen er har erfaring med dette eller et godt råd til fejlsøgning?

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vasker den dårligere når der ikke er lys i maskinen, ellers er det jo kun blær at have sådan noget pjat i maskinen, syntes jeg.
Da vi købte den var det blå lys også mere end sjov ting, men vi er faktisk kommet til at savne det, da det giver lys til at se se det færdigvaskede service mv., når den skal tømmes.

Og nej, den vasker ikke ringere, fordi der ikke er blåt lys i den!

Og nej, det var ikke valgt som "blær" og den pågældende maskine blev ikke valgt pga lyset, men på grund af b.la. det lave støjniveau og skønsom vask.
Skrevet af Håndværkeren på 22 aug 2011 12:28
Vasker den dårligere når der ikke er lys i maskinen, ellers er det jo kun blær at have sådan noget pjat i maskinen, syntes jeg.


Tja, mange har jo  lys i køleskabet, men det køler jo ikke ringere uden lys, der er også rigtigt mange der har lys i deres ovn, selv om den varmer lige godt uden lys og der er adskellige der har lys i deres micro-ovn . . . . . .

Hos os har vi pt. lys i køleskab, ovn, micro-ovn, opvasker og tørretumbler og det vil vi ikke úndvære. Når vaskemaskine og frysere skal skiftes, skal der også helst være lys i dem.

Det du ser som blær ser andre måske som fordele/bekvemmeligheder. . . . .

/Kent

Kan da følge op på Sluppermand den ældres indlæg med at vi også har (hvidt) lys i vor vaskemaskine og tørretumbler. Tror vist det med lyset i hvidevarer er kommet for at blive - lige som med seksualdriften!
Næh grunden til at jeg syntes det er en unødvendighed, er mere for at spare på miljøet. Der bliver købt alt for mange dimser og dippedutter der kan en hel masse ud over det det handler om, det koster bare mere energi, som vi skal spare på. Det er ikke bare naboen der skal være lidt mere miljøbevidste, men du og jeg !
Annonce
Nååe, det var ellers ikke det du skrev. Du skrev "ellers er det jo kun blær at have sådan noget pjat i maskinen, syntes jeg." Og altså intet om at skåne miljøet.

Du må udtrykke dig lidt tydeligere næste gang ;-)
Skrevet af Håndværkeren på 07 sep 2011 21:17
Næh grunden til at jeg syntes det er en unødvendighed, er mere for at spare på miljøet. Der bliver købt alt for mange dimser og dippedutter der kan en hel masse ud over det det handler om, det koster bare mere energi, som vi skal spare på. Det er ikke bare naboen der skal være lidt mere miljøbevidste, men du og jeg !

Men hvis man nu pga. for lidt lys taber et stykke vådt tøj på gulvat så man er nød til at vaske det igen, havde det så ikke været bedre for miljøet at der var lys i vaskemaskinen ?
Min vaskemaskine har en hvid lysdiode så jeg kan se at tøjet kommer rigtigt ind og ud af maskinen, uden at tabe og uden at klemme i døren. min vaskemaskine står så i et mørkt hjørne

Jacob
jacop antenne.

mørkt hjørne. den kan friskes op med lidt lys fra ledspot,
Kære Jacob.
Skulle du tabe et stykke tøj på gulvet, så bare ind i tumbleren med det. Det eventuelle snavs der kommer på, sidder ude på beklædningens fibre. Det snavs du vasker ud af textilerne er indarbejdet i fibrene p.g.a. dine bevægelser når du har det på, plus sved o.s.v. så der er overhovedet ingen grund til at vaske det en gang til !
Jeg har ingen tørretumbler men et rum hvor jeg har en affugter. Ikke så hurtigt som en tørretumbler, men fylder mindre, mere miljøvenligt og billigere.

Jacob
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis