Midlertidig "bygge-trappe"?

Hej.

Vi skal have en murer og en VVS til at lave badeværelse på 1.sal. Rummet har dør ud til en svalegang og det vil være ideelt for alle hvis håndværkerne kan gå den vej ind og ud.

Der mangler bare en midlertidig trappe op til svalegangen. Der er ca 3meter op.

Jeg kan se 3 muligheder: Købe en brugt trappe i nabolaget, leje en(to) stillads-trapper eller bygge en trappe selv.

Sidste mulighed er selvfølgelig sjovest. Jeg føler mig fornuftigt udrustet til at bygge en trappe selv og selv med træet bragt ud fra byggemarked tror jeg ikke prisen bliver voldsom.

Findes der færdige anvisninger på simple, billige "byggetrapper"? Jeg har tit set noget tilsvarende på byggepladser og ved stablede skurvogne så jeg forestiller mig at de fleste tømrer ved hvordan såden en skrues sammen.

Trappen skal være klar inde for en uges tid og holde i ca 4 uger. Jeg vil gerne behandle mine håndværkere ordenligt så den skal være god at gå på og ikke farlig (forhåbenligt indlysende).

Kom frisk med de gode bud.

Mvh TroelsM
Hej. Vi skal have en murer og en VVS til at lave... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Idet jeg er 198 cm høj og vejer 115 kg er jeg ganske rigtig højere og stærkere end de fleste.

Men det glæder mig naturligvis at du tager min spagfærdige vurdering til dig. :o)
Hej

Jeg tager 30Kg sand på ryggen og hopper på stigen. Så er vi nøjagtigt lige store. Vi kan kalde det Hpox-testen. Så mangler der bare ISO, DIN, CE, TuV, men det skulle være en smal sag efter Hpox-test.

@Hpox: Jeg synes du serverer budskabet på en forkert måde, men jeg takker for det konstruktive indhold.

TroelsM
Overdrivelse fremmer forståelsen! :o)
Er trappen blevet hpox testet ? Og var det trappen, stigen eller dig der gik til
Men vil da gerne hører hvordan håndværkerne tager mod den. Vi kan jo alle blive klogere af hverdagen

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Update: Trappen er taget i brug og godkendt af håndværkerne. Der skruet 2 stk 4x4" på midten som understøttelse. Billede følger når jeg får det taget.

Officiel Hpox-test er ikke lavet endnu. Jeg har ikke fundet et test-bureau der vil udføre den. Så måske får jeg ikke det officielle stempel på den.

Jeg er selv godt tilfreds.

TroelsM
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis