El problemer i bil, villig til at betale hvis nogle kan komme og lave det

Min rover 214 si 1997, er begyndt at opføre sig ret besynderligt

El systemet er der noget galt med.

Mit baglys virker ikke når tændingen er slået helt til. men når jeg starter moteren, slukker baglygterne.

Bremse lyset lyser når jeg trykker på knappen for elbagrude varmeren.  

Jeg vil gerne prøve at bruge et voltmeter, men har ikke den store forstand på dette.

Har tjekket sikringer, ingen er sprunget.
Har tjekket pærer, alle er hele. og er testet.

Jeg har sat en aktiv subwoffer til direkte på batteriet med en sikring imellem. Kan den eventuelt tage for meget strøm ??

Samt når tændingen er slået halvt til virker mine tågelygter, men ikke når jeg starter moteren.

Jeg er villig til at betale hvis nogle kunne kigge på det.
Bor på fyn ved gislev.
Har et voltmeter liggende, så at kunne lokalisere, som jeg tror en overgang et eller andet sted vil være super rart. Så det kan blive skiftet

Mvh
Gaff
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne starte med at pille din subwoofer fra igen og se om det fjerner problemet.
har du lavet noget om på ledningsnettet eller er det et problem der er kommet uden at der har været rodet med ledningerne

lyder mest som om der er en stelledning der ikke er forbindelse i , så kan den godt opføre sig på den måde
Vil osse mene at der er en dårlig stel et eller andet sted

 Mvh Dannie

Offshore Elektronik teknikker og elektrikker
Skrevet af bredker på 17 aug 2011 16:52
har du lavet noget om på ledningsnettet eller er det et problem der er kommet uden at der har været rodet med ledningerne

lyder mest som om der er en stelledning der ikke er forbindelse i , så kan den godt opføre sig på den måde

Har du en ide om hvad jeg skal gøre for at finde ud af dette.
Som sagt jeg har et voltmeter, men er sku ikke lige inde i hvorledes man bruger dette

Stig

Annonce
Det startede med for ca 4 måneder siden at min sikring sprang til bremselygterne. Da fandt jeg en iring (det grønne snaks) ved højre bag modul, hvor alle pærerne er samliet. De gjorde jeg rent, og sikringen sprang ikke mere. Så jeg tænkte jo at alt var ok.

Så skete det så at pæren til varme ruden bagpå begyndte at lyse når jeg trådte på bremsen, og dette gør den stadig.
Men har på en måde spredt sig. til det andet jeg har forklaret. 
Nu virker viskeren til bagruden heller ikke. shit man
Men den springer da ikke sikringer mere

Stig
start med at pille bagvisker og rude fra , se om det hjælper ,
lav en ny stel fra begge lygter til et frisk sted i karossen og kobbel så en ting til af gangen , bliver det så galt igen er det den ting der er koblet til
kan også være i kontakten eller tænding , men det er meget sjældent , så det er det sidste du kikker på
årsagen til de fejl ved manglende stel , er at den trækker stel gennem en af de andre ledninger hvis der ikke er forbindelse i stelledningen , og så ved man aldrig hvad vej strømmen går
Det lyder som om du ved hvad du snakker om , jeg vil gå igang med at pille rude og bagviskeren fra.
Jeg giver lyd fra mig, når det er gjort og om det har virket

Tusind tak for hjælpen
Jeg er helt enig med Bredker - Det er højst sandsynligt en dårlig stelforbindelse.
Når nu du er ved at afmontere bilen, så tag samtlige stelforbindelse du støder på (gå evt. på jagt efter dem) og få dem skildt ad og renset rigtig godt af. Evt. lav nye.
Personligt ville jeg dog starte med at rense og genbruge de gamle og give dem et strint kontaktspray inden de samles.

Mvh. Martin
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis