El problemer i bil, villig til at betale hvis nogle kan komme og lave det

Min rover 214 si 1997, er begyndt at opføre sig ret besynderligt

El systemet er der noget galt med.

Mit baglys virker ikke når tændingen er slået helt til. men når jeg starter moteren, slukker baglygterne.

Bremse lyset lyser når jeg trykker på knappen for elbagrude varmeren.  

Jeg vil gerne prøve at bruge et voltmeter, men har ikke den store forstand på dette.

Har tjekket sikringer, ingen er sprunget.
Har tjekket pærer, alle er hele. og er testet.

Jeg har sat en aktiv subwoffer til direkte på batteriet med en sikring imellem. Kan den eventuelt tage for meget strøm ??

Samt når tændingen er slået halvt til virker mine tågelygter, men ikke når jeg starter moteren.

Jeg er villig til at betale hvis nogle kunne kigge på det.
Bor på fyn ved gislev.
Har et voltmeter liggende, så at kunne lokalisere, som jeg tror en overgang et eller andet sted vil være super rart. Så det kan blive skiftet

Mvh
Gaff
Min rover 214 si 1997, er begyndt at opføre sig... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er med garanti knækket en eller flere ledninger i det bundt som går fra karosse og ud i bagklappen prøv at tjekke ved gummigennemføringen.

Det fikser jeg...
Hej
Som sagt lovede jeg at vende tilbage

Nu har jeg taget bagrude varmeren fra
Pillet strømmen til bagrude viskeren.
Dette hjalp ikke på problemet.

Nu virker bremselyset så ikke mere, og den sprænger sikringen ved bagrude varmeren
Jeg gennemgik en del ledninger for at se om nogle var knækket og rensede de ledninger jeg kunne se gik på stel.
Det har desværre stadig intet hjulpet.

Jeg er ved at være lidt smånervøs for hvad det kan være..

Hej gaf

Du skal i gang med at reparere ledninger, der hvor de går fra selve bagklappen og over til bilen, gennem en gummigennemføring - der er helt sikkert mindst 2, men sikkert flere ledninger, der er knækket og kortsluttet,  der hvor de bøjer, når du åbner & lukker bagklappen.

Når du har gjort det skal du i gang med at måle på sikringer  (enten mens de sidder i bilen, med en prøvelampe på begge sider -eller når du har taget dem ud kan du måle dem med dit ohm meter) og så udskifte dine sikringer hvor der garanteret er sprunget mindst 3 eller 4 stk.

Når du har fundet og udskiftet dem virker alle dine ting helt sikkert igen.Hvis du får brug for hjælp, så skriv igen.

Hilsner fra polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej

Som lovet vendet jeg tilbage
Til polobjørn

Det var rigtigt nok med de ledninger du snakkede om ved bagklappen. De var stort set revet over og var filtreret ind i hinanden, intet under at den var underlig i el'en. Jeg samlede alle og det meste virkede igen. Dog virkede baglygten stadig ikke. hmmm

En undersøgelse slavisk gik igang

Men men men. et lille beslag ved elbagruden havde revet sig fri. Så en lille lodning ved elbagruden og voila. Alt virker igen

Tusind tusind tak for alle jeres råd. Jeg skal gøre mit for at besvare andre herinde.

Meget venlig hilsner
GAFF
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis