Vådt badeværelses gulv

Hej alle

jeg er for nylig flyttet i en lille college lejlighed.

Badet består af et fuldstændig vandret gulv, uden nogen former for afspærringer så vandet kan sive ud over resten af gulvet.

Jeg har prøvet med tætningslister til vinduer til at sætte på flise gulvet, men limen kan ikke klare det.

Har i nogle fif jeg kan bruge så resten af mit badeværelses gulv ikke bliver en lille pøl?

Hilsen
Mikael Madsen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når jeg tænker på min gamle studiehybel, så var toilet/bad så småt, at man bakkede ind med bukserne nede, drejede en kvart omgang for at sidde og vaske hænder, en kvart omgang den anden vej, rejste sig og gik udenfor og trak bukserne op.
Bad tog man siddende, evt på hug, på toilettet. Ja, det var tider.

Well, der mangler lidt info.
Hvad er det for fliser, der er på gulvet? Ru/glatte etc?
Er der en bruseniche? med forhæng etc?
Hvor høj en kant skal du bruge?
Skal den kunne fjernes igen?

Jeg har lidt i tankerne, at du kan lime en plastliste fast med fugemasse, eller noget i den stil.
Første betingelse for at få noget lim til at hænge fast i en overflade er, at overfladen er ren og fedtfri.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja jeg er glad for at jeg ikke bor sådan ;-)

Det er ru fliser, jeg betegner den som en typisk badeværelses flise, den er grå hvis det hjælper ;-)
Der er bade forhæng, men intet andet
De gummilister som jeg har prøvet med er 6 mm høje, men vandet løb stadig over, så det skal bare være lige så vandet ikke løber over.
Ja den skal kunne fjernes igen :-)
Hej.

Jeg har for 3-4 år siden købt en liste til formålet i Silvan og sat den på gulvet med noget fugemasse (silicone måske?). Listen er formet som et omvendt "T". Dvs med en bred bund der kan fuges/limes fast på gulvet og en høj kant til at stoppe vandet. Det virkede rigtigt fint. Listen var lavet af noget blød plastik.

Jeg ved ikke hvor svært det er at få fugemasse af fliserne igen. Vores skulle ikke fjernes igen.

Før Jeg fik listen lavede jeg et forsøg med kraftig hvis gaffatape. Det virkede og holdt overraskende længe. En rulle tape koster vel max 80Kr (kvalitet) og så kan du lave det om mange gange.

Mvh Troels
Det vil jeg da lige prøve at bevæge mig ud i :-)

Har du tjekket om afløbet trækker?, hvis ikke ender du med en badekar høj kant! :-]

Jeg havde selv samme "problem" engang, men efter en gang ulækker rens af vandlås, løb al vand igen som det skulle.



 

Hilsen Arneen


<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
Det vil jeg ihvertfald lige forsøge :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis