Billigste facadebeklædning

Nogen der kan give et bud på den billigste facadebeklædning. 
Vi overvejer at efterisolere, men pt. er budgettet ikke til at pudse facaden. Så vi overvejer at lægge batts på i et skelet, evt. Isover facade plus, med en form for beklædning. 

Hvad vil den billigste løsning for facadebeklædning være? 



9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er billigst at sætte nogle trærammer på huset og isolere imellem dem derefter monteres der vindpap og udenpå det en træbeklædning.

Hvor mange mm. havde du tænkt dig at isolere med ? og hvor mange M2 drejer det sig om?

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Det er omkring 180 m2 (sådan hurtigt regnet).

Det er mest hvilken form for træbeklædning der vil være billigst, eller alternativt en form for eternit plade. Jeg kunne egentlig godt tænke mig en form for store plader - men hvilke typer (billige) findes?

Isover systemet er 195 mm.
Jeg vil tro at du kan få nogle billige brædder i trælasten. Men det skal vel også se lidt pænt ud. Der er flere løsninger feks. 2 på 1 eller en klinke beklædning. Sidstnævnte ville jeg foretrække, de kan købes som trykimprægneret og koster ca. 12 til 15 kroner meteren.
Du kan sikkert få en god pris i byggemarkedet hvis du køber det hele på en gang.
195 mm er en rigtig fornuftig tykkelse og du vil kunne spare meget på varmeregningen.


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Tak for dine svar.

Er der nogen, som kender prisen på Rockpanel?
Jeg kender ikke Rockpanel, men kiggede lidt på det. Og det tror jeg ikke er billigere end at få pudset huset.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Annonce
Rocklet, Planeternit, Masterboard osv... kan alle bruges til formålet, men det er jo mest hvis man ikke ønsker en pudset flade ?

Hvad med Cedertræ klink, kunne det ikke være noget ?

Har stadig en del liggende i 8" klink, som kan sælges til en god pris...

Tak for jeres svar igen.

Klinkebeklædning, bliver meget hurtigt "træ-hus" agtigt, og fordelen ved pladerne er at der senere kan pudses på dem.

Jeg har kigget lidt på Fibercementplader, som jeg faktisk tænker kunne være fede, hvis de blev kombineret med en form for klinkebeklædning fx ved vinduer.
Ja, hvis der ønskes at der kan pudses på dem senere, så skal du selvfølgelig vælge ud fra det.

Men her er bla. masterboard pladerne jo ellers oplagte så.
Du er inde på noget af det rigtige VH.

Hvis du ikke vil have et træhus skal det enten pudses eller beklædes med glatte plader.
Jeg kender ikke så meget til cementbasserede plader, men der findes som sagt mange typer.

Kik efter dem der bruges til facadebeklædning i etageboligbyggeri. (Som måske er nogle af dem der nævnes ovenstående)

For ikke så lang tid siden var der her på siden et spørgsmål om et alternativ til eternitplader som sokkelbeklædning. Det var en slags cementbaseret spånplade. Så vidt jeg husker.

Og så benyt evt. lejligheden til at arbejde lidt med formaterne på dine facader. Opdel i partier ved f.eks. at gøre dele af væggen tykkere end andre, ved at lave synlige lodrette skel eller ved at lade over-og-under vinduerne være tilbagetrukket i forhold til til den øvrige facade. Eller beklæd visse partier med hårdttræ, som du selv er inde på.
(Selv om det vil virke lidt kunstigt efter min smag). Som jo dog nok ikker er sammenfaldende med din - har vi vel konstateret. :o)x4-5 stk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis