Hjælp til antenneinstallation

Kære lav-det-selv´ere

Jeg er løbet ind i et problem, og det er formentlig min begrænsede viden på området der bærer skylden...

På et af børneværelserne på 1. sal har det været nødvendigt at skifte et vægmonteret antennestik (det andet var blevet defekt). Den udskiftede stump bærer betegnelsen Triax TD 263 A. Jeg har købt en gennemgangsdåse i Harald Nyborg (dårligt valg ?!?) og den ligner til forveksling min gamle dims. Efter at have monteret det hele virker stikket på børneværelset fint, men nu er der intet signal i stuen nedenunder. Hvis jeg monterer det gamle defekte stik igen, virker det i stuen men ikke i børneværelset (det er formentlig udgangen der er defekt).

Kan jeg have købt en forkert dims og i givet fald, er der én der har et bud på hvilken dims der så skal anskaffes. Det skal siges, at jeg først kom hjem med en slutdåse, og monteringen af denne gav samme resultat som ovenstående (det virker i børneværelset men ikke i stuen). Mens jeg skriver dette kommer jeg til at tænke på om den monterede gennemgangsdåse kan være defekt..?

Jeg håber meget, at der er nogle bud for enten er konen sur over, at hun ikke kan se fjernsyn i stuen eller også bliver der råbt på signal fra børneværelset - hjææææælp !

Hansen

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvormange kabler er der i dåsen i børneværelset? Hvis der kun er et skal du bruge en slutdåse ellers en gennemgangsdåse. I gennemgangsdåsen er der sandsynligvis en pil, der viser ind og ud. I den side hvor pilen viser ind i stikket, monterer du kablet, der kommer med signalet.

Et andet bud er at købe et stik magen til det du demonteret. Men det er nok ikke samme pris som HNs stik. Dette valg kan absolut anbefales.

 


fase

Tak for dit svar - der er to kabler i dåsen og jeg har chekket pilen.....

Men det virker bare ikke!!!! Øv.

Jeg har ledt efter et tilsvarende stik, men kan ikke finde 263a - kun noget 263D (ogB?) - nogen der ved om en 263D gennemgang vil kunne virke.

Jeg burde vel kunne chekke gennemgangsdåsen ved at montere en stump kabel i begge indgange og se om det kan virke som et "forlænget" kabel?

Sløjfedåse hedder hos Triax 263 og slutdåse 260. Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke med Harald Skrald dimsen, men måske er den defekt. Der er vel ikke så mange muligheder for fejl når du har fulgt pilene.

Det kan være din nye sløjfedåse er så ringe at den smadrer signalet videre ned til stuen. Virker FM (hvis du da har det i dåsen)?

Tak igen for svar.

Jeg har testet FM-delen, og den virker umiddelbart, så måske er HN-dimsen blot for billig (og på en eller anden måde ødelægger tv-signalet). Jeg ved ikke om den kan være lidt defket (på tv-delen) men virker på FM-delen....
 
Jeg må prøve at finde en rigtig butik og så tage mit gamle stik med under armen...

Jeg glemte lige en opdatering.

Et nyt stik hjalp på problemet :-), så nu virker det hele igen (og alle er glade).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis