En kvadratmeter fugt i kældervæg

Jeg har en halvhøj kælder med en udvendig kældertrappe ned.
Ved nedgangen sidder et vindue og under det vindue er væggen opfugtet.
Det er en gasbetonmur og pga trappen kan jeg ikke grave ud omkring dette stykke væg.
En murer har udbedret revner i trappen og mente herefter, at nu var problemet løst. Det er desværre ikke tilfældet og jeg må i gang med en anden løsning indvendigt fra.

Der findes en del produkter på markedet til at påsmøre, men jeg leder efter personlige erfaringer med et.

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Men hvorfor fremkommer fugtpletten?
Når det nu ikke var revnerne i trappen!

Var det ikke det der skulle findes ud af først.

Eller har trappen eller trinene fald mod væggen?

Hvis der driver vand fra vinduet ned af gasbetonvæggen kunne man jo tænke sig at man skar en fuge imellem trappe og væg og lavede en rigtig elastisk fuge.

(Som skal være meget holdbar fordi den sigger meget udsat og evt. osse bliver saltet fra tid til anden.
Ja, du har ret. Jeg har overvejet at sætte en sålbænk på, fordi betonen bare er skåret skråt under vinduet. Mureren mente dog at det var revnerne i trappen og jeg gik derfor bort fra denne teori. Der er ikke bagfald på trappen og mureren lavede en lidt ophøjet kant mellem væg og trappe.

I tilstandsrapporten mente synsmanden også, at det var revnerne der skabte problemet.

 

Prøv med en sålbænk - evt. noget midlertidig halløj i første omgang.
Endelig kan det jo osse være fugerne omkring vinduet, eller manglende vandnæse på vinduet den er gal med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis