udluftning af gulvvarme system

Hej, Jeg har brug for et godt råd omkring udluftning af gulvvarme system. Min udfordring er at shunt og tilslutning sker i kælder under gulvniveau. Dvs vandpåfyldning sker fra kælderen med en stigning på ca 40 cm til gulvflade i stueetage. Jeg har ikke plads til at montere en udluftningsventil på hver af de 5 kredse i stuetagen, da de så vil stikke op af gulvet og der er ikke skabe til at gemme dem væk i. Kan man lave en luftfri påfyldning af vand nedefra? Pft Søren
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja bare sæt en vandslange på og fyld en kreds af gangen og så lad den løbe i lang tid.

 Vestfyns betonboring

Starte med at fylde en halv flaske opvaskemiddel i vandslangen så det bliver "skudt" derind. Det hjælper temmelig meget på den slags problemer. Selv har jeg samme problematik, dog med over 3 meter op til 1. sal, opvaskemiddel har løst alle problemer der.
Hvis der er godt med vandflow på dit gulvvarme anlæg, skal det nok få skubbet luft bobler med ud. Luften har meget sværere ved at "gemme" sig i et gulvvarme anlæg, i forhold til et radiator anlæg.

Jeg har samme ænlæg som dig. Kælder monteret og løft på ca 30-40 cm. I takt med at ilten luftes ud af radiatorvandet kan der være behov for efter på fyldninger.
Opvaskemiddel? er det ikke bedre med lidt afspændingsmiddel? Så får man ikke alt den sæbe snask med ind.

Mvh

Morten

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis