Vandkobling/del sidder fast - bordopvaskemaskine

Vi har fået foræret en bordopvaskemaskine og i den forbindelse fik vi en vandkobling med. Den del fra vandkoblingen der skal sættes fast på vandhanden og gøre det muligt at klikke resten af vandkoblingen til, sidder desværre helt fast på vandkoblingen. Jeg har prøvet at rykke det stykke på vandkoblingen ned ad, så delen til vandhanen bliver løs og kan afklikkes, men det sker bare ikke. Hvordan kan det lade sig gøre? uden at ødelægge hele vandkoblingen?

Derudover vil vi jo gerne tilkoble vandkoblingen til vores vandhane, vandhandens diameter er dog for lille, hvad mangler vi for at det kan lade sig gøre at tilslutte vandkoblingen og dermed opvaskemaskinen?

Se vores vandkobling på det vedhæftede billede.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skriver at vandhanens diameter er for lille. Tror du ikke der, mangler den anden del til den lynkobling, det ser ud til, du har på den venstre side i dit billede. Den slange med den blå omløber, ser ud til at være den slange, som skal føre vandet ind i opvaskeren. Den grå slange kunne være slangen til afløbet og skal derfor ikke sidde, hvor den er placeret nu, men skal placeres på et afløb.

Er der forøvrigt et invendigt gevind i den tilkobling, der er vist , på dit billede? Kan du ikke beskrive det eller tage et billede. Det ligner en NITO kobling, men jeg er ikke sikker.

 


fase
Tak for svaret. Desværre har jeg ikke mulighed for bt tage billede nu, men det er med indvendigt gevind. Det vi vidst har brug for er en adapter vil vores vandhane, størrelsen har de dog ikke i silvan. Mente de fortalte at vores vandhane er 19 mm. En omformer fra 19mm til standard vandhanemål, tror i bauhaus sælger sådan nogle?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis