Windows 7 vs. XP på HP Pavillion

Jeg har købt en ny bærbar HP Pavillon dv7-4142eo.

Den er flot og fin, men har styresystem Windows 7, som jeg ikke er super begejsteret for. Det er sikkert kun begynderproblemer, har brugt XP i mange år og synes det er fantastisk- og nemt.
Det store problem er mailsystemet Windows live Mail. Jeg har Outlook Express på min gamle PC, alle mine gamle mails, kontakter osv. kan ikke overføres, det er jo et helt liv!

Jeg overvejer kraftigt at skifte det nye Windows 7 styresystem til XP og dermed løse alle mine problemer.
Hvad siger I ? Er det helt skørt? og vil det køre ordentligt på Pavillionen?

mvh Birgitte

Venlig hilsen:
Birgitte

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan rolig beholde din nye Windows 7. Dine mails og kontakter kan overføres til din nye computer. Dine kontakter kan du eksportere fra Outlook Express og importere i Live mail. Du kan forøvrigt komme ud for, at du ikke kan installere XP på din nye computer, og så får du et større arbejde med at installere WIN7 igen.

fase
Behold win 7. du bliver glad for det. det er mere stabilt, sikkert og man lærer det hurtigt. plus XP er ikke supporteret mere, så du vil være mere sårbar overfor virus og andet skadeligt...
se denne her for dine mailproblemer:
http://www.associatedcontent.com/article/2386822/how_to_export_outlook_express_inbox.html
Tak for hjælpen, i har ret, Win7 er fremtiden.
Lettet over mine gamle mails kan overføres.

Venlig hilsen:
Birgitte

ikke meget fremtid i den,8 er på vej.
René
Ja og ikke meget fremtid i Windows 8, 9eren er sikkert allerede i støbeskeen.. Og hvad så ??

Det er den vej tingene går i IT verdenen.
Annonce
Hvis du valgte at installere WindowsXp på, så skulle du finde en 64-bit udgave + 64-bit drivere til alt på computeren. Hvis du nøjes med 32-bit, kan du ikke udnytte din maskine fuldt ud. Du f.eks. vil kun kunne bruge ca 3GB ram ud af de 4 der sidder i maskinen.
Skrevet af demogog på 18 aug 2011 11:43
Hvis du valgte at installere WindowsXp på, så skulle du finde en 64-bit udgave + 64-bit drivere til alt på computeren. Hvis du nøjes med 32-bit, kan du ikke udnytte din maskine fuldt ud. Du f.eks. vil kun kunne bruge ca 3GB ram ud af de 4 der sidder i maskinen.



Negativ!
Windows XP 64 bit skal man bare holde fingrene langt fra. Der er ringe support for stort set alting. Skal man køre 64 bit til hjemmebrug, så brug Windows 7.  Men om man har 3,25 gb ram til rådighed, eller 4 gb. Det er nok de færreste der mærker forskel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis