Hjælp til fjernelse af små rust bobler

Jeg har en honda civic fra 98. Der er en del rust bobler,  som jeg gerne vil fjerne selv.
Jeg har søgt lidt info angående det. 

Man snakker om at bruge en grunder, men hvad er en grunder egentlig? Er der en der kan linke til noget jeg kan bruge?

hvad med Plastic Padding® Glasfiberspartel?
Er det ikke det der skal påføres på området , når man har slibbet rusten godt af,? Efter hver lag skal spartlen slibbes til så man har en fin jævn overflade..?

Jeg har haft min bil hos en mekaniker, der har lavet skærmkanten. Den har et rødt farve, og den anden sideaf bilen er der noget hvidt, som er påført. hvad er forskellen på de to?

En rust bobbel fra bilen er vedhæftet

På forhånd tak :)

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En grunder bruges for at få lak til at sidde bedre fast på metal / jern, hvis der kun larkeres på metal / jern falder det hurtigt af igen.
Nogle kalder det også en hæftegrunder, det er en maling der er ligt tykkere i konsistens end lak, den har bla. også den fordel at den udfylde små ridser / ujævnhedder. Plastick padding bruges først når der er huller / fordybninger der er mere end 1 mm. dybe. Dine rustpletter kan godt dække over noget der er meget værre når du først har slebet dem væk, og det er altså hele skærmen du skal slibe helt ind til rent metal. At pletlarkere holder ikke ret længe !
Så du må igang med rystepudseren og fint sandpapir
Rystepudser er så voldsomt enda tilså små pletter.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har drimmel med forskellige slibehoveder, men jeg vil nok gøre det i hånden. Jeg kan bedst lide bruge manuelt kræfter end maskiner
Jeg har nu været forbi thansen og købt en glasfiberspartel masse, og en grunder, desværre kan man ikke få farven hos dem da jeg har en anderledes sort farve med lilla farve. nh605p. så skal der slibbes godt til


er der noget af det her der er forkert ??
-Slib godt til metallet
-Rens
-Spartel, flere lag, slibbes, til en jævn overflade
-Grunder
-Maling
-Lak forsegling


På forhånd tak :)

Det er ikke usandsynligt, at boblerne skyldes rust, der kommer fra indersiden. Manglende rustbeskyttelse her.
Så hjælper det ikke at grunde og male, ej heller spartelmasse.
Der skal nyt metal til.
Ja enriko: stenslag klarer du med slibning, grunding, maling.

Hvis der kommer vand ud af boblerne når du trykker på dem så er skidtet gennemtæret.
Men hvis det ikke er mere end på billedet så slib det ned, bank et par buler i det og fyld flydende tin i, slib, grund og mal og en ordentlig undervognsbehandling

Benny N.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej alle sammen,

Nu har jeg været i gang i rimelig mange dage, og synes jeg blev meget mere klogere på hvordan det skal håndteres, hvad for et lag af hvad der skal først på og hvad det næste skal være osv osv.

Jeg har repareret selve rust boblen, men  lidt over bagskærmen kan i se et mat område, hvor jeg havde et meget stort rust område der blev skåret væk og sat nyt plade på. Min mekaniker kunne ikke finde bilens lak, grundfarven, den måtte jeg selv finde, og har så siden den dag, slibet og malet selv, men jeg har lidt problemer med at få farven til passe med det gamle. det gamle som forståeligt en del lys i det  , mens den nye er mørkere, så derfor den matte område er ikke behandlet med klarklar og fadethinner. Fade thinner skulle få den gennemsigtige klarlak til smelte med den gamle.  Men jeg må sige det er blevet en del pænere, og idag har jeg poleret hele skidtet i hånden, på 4 timer klarede jeg den , her er et gammelt billed, før polering og før vask, håber i kan se .


På forhånd tak :)

tillykke! Nu mangler du så bare, at gå i bagagerummet og liste karrosserikitten af et sted i toppen af inderskærmen. Fyld hulrummet med tynd beskyttelsesmiddel. Det er nemlig derfra dine bobler kommer.

 

Czanto du har en kærlighed til de gamle damer - undskyld de gamle tråde, hvor du lige kan liste en reklame ind.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja hvad gør man ikke for lidt gratis reklame...


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også