mure ovenpå I jern

Skal have en bredere port i min garage da man åbenbart har haft meget smalle biler før i tiden 
Har revet den gamle overligger ned og fjernet leca blokkene ovenover samt fjernet 50 cm af bredden så hullet nu er 2,5 m i bredden og går helt op til taget.
Jeg har lagt en IPE bjælke op og skal nu have sat nogle nye leca blokke ovenpå.
Men kan blokkene sidde fast på bjælken med alm. mørtel, eller skal der noget andet til?? 

nyt nyt nyt...
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nitroman.

Uden jeg nogensinde har lavet noget sådan, vil jeg mene at du kan svejse nogle stykker tråd på dit i jern, du får derved nogle murbindere til at fæste dine leca-blokke på den vis.

Ved ikke om det er måden at gøre dette på men et forslag, også for at få lidt gang i din tråd.

Du skal nok ha' noget uden på din IPE bjælke så du undgår rust, fastgør noget gl. kyllinge tråd, på bjælken og puds op.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Nitroman, du skal bruge cementmørtel, altså grus + cement i blandingsforhold 3:1 - kom lidt fliseklæber i og du får en blanding der er til at arbejde med, bare en skefuld til en trillebør fuld.

Hvis du starter med at mure siderne af IPE ud med cementmørtel og mursten, svøber kyllingenet udenom inden du murer videre, vil net være med til at binde det hele sammen og du kan efterfølgende pudse siderne, men brug kun cementmørtel direkte på jern.

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

det lyder fornuftigt. jeg må ud og handle lidt hønsenet og cement i morgen. tak for det :-)

nyt nyt nyt...
ALT STÅL TIL INDMURING SKAL VÆRE ENTEN VARMTGALVANISERET ELLER RUSTFAST.

Det er udelukkende et spørgsmål om tid inden korrosionen begynder. Derved ekspanderer stålet, murværket revner og der giver direkte adgang til mere fugt og mere rust.

Eftersom det er en garage du har gang i er konsekvenserne ved rustdannelse måske til at overse. Men som minimum bør primes med en ilttæt overfladebehandling.
Der skal pudsen i cementmørtel som Gertsen rigtignok skriver. 3 cm tykkelse hele vejen rundt.
Uanset hvad der pudses i vil der på et tidspunkt forekomme rust i stålet. Derfor er det vigtigt at selve stålet forhindres i at korrodere!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis