Montering af facadebeklædning??

Jeg har 2 gavle der skal beklædes med Fibercementplanker fra Cembrit. Skal der være noget bag ved de lodrette samlinger "endestød"? Gummi eller en slags murpap eller slet ingenting? Skal man måske bare male den lodrette understøtning (træ) sort.? I monteringvejledningen fra firmaet er dette ikke beskrevet blot at der minimum skal være 2mm mellemrum mellem plankerne.
 Help please!

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg skal selv have lavet 2 gavle og overvejer også Ivarplank, men hvorfor egentlig det mellemrum på 2mm?? det er jo ikke træ og tror da det vil se grimt ud med mellemrum.
Der står : Hardieplank brædder må ikke stødes direkte op imod andet bygningsmateriale. Der skal være et mellemrum på min. 2 mm for at tillade termisk bevægelse af bygningsnaterialet og af Hardieplank.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Normalt bruges der en gummibånd bagved samlinger på eternit og rocklet paneler, ved ikke om det er samme med hardiplank og ivarplanken.
Det er præcis det samme ved Hardieplank og Ivarplank som ved eternit, min. 2 mm luft ved samlinger, og epdm gummi som underlag.

http://www.lyrk.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også