overløbssikring/aquastop AEG

Hej

Kan man ikke selv skifte en overløbsskring / et aquastop på en AEG-vaskemaskine?

Kræver det, at man køber helt ny slange?

Jeg vaskede i dag, pludselig var der vildt meget sæbeskum i maskinen, og den skriver så nævnte fejlkode. Men på selve aqua-stoppet er den ikke skiftet til rød.

Jeg har tømt maskinen, renset filter i bunden og slukket for det hele. Men alligevel skriver den den her fejlkode.

Det er en type Lavamat 74850

(ooog jeg gider bare ikke have en tekniker ud og skulle bruge en hel fridag på det...det er ikke lige det, der er tid til med fuldtidsjob og mange sygedage...)

Mange hilsner
kristine
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske vi lige skulle skille tingene ad, dit aqua stop har intet med sæbe i maskinen at gører. Et aqua stop er for at forhindre at hytten du bor i bliver til et badeland hvis en slange eller ventil i maskinen skulle svigte.
Så at selve maskinen skriver en fejlkode skal du læse i din manual hvad betyder.
At det skummer for meget kan kun skyldes at du bruger alt for meget sæbe, husk at for meget sæbe ikke gør tøjet bedre rent, det sviner faktisk matrialerne som tøjet er lavet af, så det ikke bliver skyllet rigtigt ud.

Det er jeg helt med på, og jeg bruger faktisk normalt ret lidt vaskepulver/sæbe.

Nå, jeg må vist hellere ringe efter en tekniker, for den støjer når strømmen er sat til, og dét tør jeg godt nok ikke rode ved...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis