Ny motor i LM21 10 - 20 hk

Hej

Min far har en LM 21 med en 10HK bukh mortor i, tror begge dele er fra 1974.
Han har gennem de sidste 3 år haft en del problemer med den motor, og nu vil den simpelthen ikke tage gas, det virker som om der er noget galt med en af ventilerne.

Så nu er det nok tid for en ny/nyere motor.

Men hvor og hvordan gør jeg lige det billigst. Jeg kan godt selv pille den gamle ud, men tror det er bedst at vi køber en monteret.

Og hvad skal jeg købe

Håber der nogen som vil byde ind med et par gode råd

På forhånd Tak


MVH
Flemming
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du overvejet at få din gamle Bukh renoveret?

Hvis gearet og skruetøj, fungere tilfredsstillende, så kunne sådan en hovedrenoveret motor, jo være en rigtig god løsning.

mvh jens

Ja det er har vi snakket om, og det er også en mulighed, men vi er ikke glade for den motor længere, der er postet rigtig mange penge i den, og det virker lidt som et bundløs hul, at fortsætte.

Så vi vil undersøge mulighederne for en ny inden endelig beslutter os.

MVH
Flemming
hvis loesningen bliver at i skal have en renoveret motor, en bukh igen som je_ns skriver, ville det vaere det nemmeste da gear oa passer fra den gamle. jeg har tlf nr paa en som renovere motore og saelger ny renoveret motorer, bla buck og volvo penta til rimelige priser. jeg har koebt en del reservedele fra ham til min gamle vp md5bm og alt har vaeret ok. hvis du skal bruge tlf nr til ham, saa skriv en pm til mig.

Han hedder han Benny, bor i nærheden af Hobro?

mvh jens

Jamen jeg har snakket med ham, og han har en ny renoveret 10 hk Buch til at stå, så nu venter jeg bare på min gamle fader, bliver frisk igen, ryster op med pengene. For så hiver jeg motoren ud og kører til hobro og bytter :-)

Og tak til "team baatgaard" for hjælpen.

Gå nu Benny på klingen, og få at vide hvad der er lavet, ved den renoverede motor.

Desværre er der forskellige opfattelser af, hvad en renoveret motor er.

Jeg kender ikke hans renoverede motore.

mvh jens


 


 


 


 


 


 

 

Ja, der kan selvfølgelig være forskel hvad man mener en renovering er, jeg syntes nu han virkede som han vidste hvad han snakkede om.
Men god pointe at vi skal være enige om hvad en renovering er :-)
der er en del problemer med gearet på de gamle Buhk'er. der er vist ikke reservedele at få mere.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
benny laver ikke noget sjusk. hvis han siger at en motor er renoveret, er den renoveret hele vejen igennem. Lejer, foringer stempler, honet, ja alt. jeg har flere fra vores fiskeriforening der har faaet renoveret motorer hos ham, og det er noget der virker. der er ikke noget at vaere bekymret for, og han plejer jo da ogsaa at give garenti paa det han laver.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis