Ny olietank, kommunal godkendelse?

Jeg læste forleden dag et eller andet om, at man straks skal indsende tankattest til kommunen, når man får ny olietank.

Er dette virkelig rigtigt?

Sagen er at jeg er på udkig efter en ny (lettere brugt) tank, og det er ikke alle der har tankattesten endnu.

Hvad siger reglerne generelt?

Med venlig hilsen

Lars F.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå, nu kan det lyde mærkeligt at sidde her og besvare sit eget spørgsmål, men jeg har i mellemtiden fundet ud af at det faktisk er ret vigtigt der medfølger tankattest, idet den åbenbart skal indsendes til kommunen, senest 14 dage før etablering.

Med venlig hilsen

Lars F.

Samt at hvis tanken ikke er godkendt, så dækker olieleverandørens fælles olieskade forsikring ikke ved olieforurening i forbindelse med tank. Og det kan blive dyrt, meget dyrt og langvarigt. Men den forsikring får man jo heller aldrig brug for
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nogle der ved om man kan skaffe attester til nyere, brugte olietanke der ikke har den mere? Jeg tænker her, at det i princippet må dreje sig om at bevise overfor myndighederne, at olietanken er lovlig.
Det kan ikke være rigtigt man er på herrens mark, bare fordi den originale attest mangler på en næsten ny tank?

Med venlig hilsen

Lars F.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis