avl af hund. .. hvad gør vi?

Hej

vi har to dejlige Dansk svensk går hunde. vi har snakket om at få hvalpe i den ene. hun er i løbe tide lige for tiden.  Vi har aldrig prøvet det før, så vi har mange spøgsmål.

Hun er 5 år gammel er det en passen alder at få hvalpe?

Hvad nu hvis den føder mens vi er på arbejde ?

Er der meget arbejde ved det ?

Er det noget bestemt vi skal vide ?

Kan der gå noget galt med hunden ? bange for hvis hunden skulle omkomme ved det.

Håber på mange gode svar.


 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu har jeg ikke prøvet hunde, men vores hun kat har sit andet kuld killinger lige i øjeblikket.

5 år er vist fin, mener man siger at over 7 år er for gammelt, eller også er det 6 år.

Nu er hunde og katte jo ikke ens, men på katte ved man inden for 3 dage hvornår den vil føde(63-66 dage udregnet fra parringstidpunket) og de sidste 10-20 timer før vores kat føder går hun rundt og spinner konstant og kan ikke helt falde til ro. jeg gætter på hunde har deres egen måde at vise det på..

i skal nok have læst lidt omkring hundefødsler først og hvad i skal være opmærksom på, men i langt de fleste tilfælde klare hunden selv det hele

der kan altid gå noget galt, men går ud fra det er sjældent.
Ja der er arbejde i det. De små sataner tæppebomber deres opholdssted med lort når den tid kommer, og de gnaver i ALT.

Hvis hunden ikke kan føde er det kejsersnit, det er dyrt.

Hvis i ellers kender jeres hund og dens opførsel, så er i ikke i tvivl om når den skal føde. Men man skal sætte tid til/kunne blive hjemme fra arbejde. Det bedste er at tælle dage fra parring. De går rimelig præcist mht. antal dage.

Man skal ikke regne med det er en overskudsforretning, danske dyrlæger gør det ikke billigt.

5 år er okay alder.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
ok man kan tælle dage.. hvor mange dage nogen som ved det.?

Ja det er dyrt at komme til dyrlæge, hvis den selv kan føde er der vel ingen grund til at tage til dyrelæge , eller den skal måske til en tjek hos dyrlægen?


 
altså ingen penge i det

 
ikke for pengenes skyld lauhansen... penge er ikke noget problem for mig... tror jeg nu også min bank vil give mig ret i he he... livet er så fedt bare man har penge nok he he....... lauhansen hvad vil din grund være hvis du vil have hvalpe?

 
epoke.

det er noget af en campingvogn. du har i billedet.!

Hej.

Der går normalt et sted mellem 61 til 63 dage, fra parringstidspunkt til fødsel.

Det at have hvalpe kræver en dél arbejde, men har for vore vedkommende været en fantastisk tid og hele familien har knyttet sig rigtig tæt til hvalpene. Derfor har det heller ikke været så nemt, at give dem videre :-(

Men kan absolut anbefales, hvis I har tid, tålmodighed og ressourcer til det :-)

v.

laura
ja jeg tror også det kunne være sjov.

 
Om der er penge i det, jo men kun hvis du smutter over grænsen med dine hvalpe. Tyske dyrlæger tager ikke meget for deres arbejde !
Da mine forældre levede, havde de sådan en Køkkenbords kennel med Yorkcirer de smuttede til Tyskland hvergang et nyt hold hvalpe skulle have ormekur og vacsineres. Og de boede endda på Fyn og kørte der ned i bil.
Men der er stor forskel på priserne på hvalpe, en typisk pris på en Dansk / Svensk Gårdhunde hvalp ligger på ca. 14-1600,00 kr. en Yorkcirer hvalp koster ikke under 5000,00 kr.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis