Opvarmning af garage.

Hej Alle.

Nu er sommeren jo snart ved at være ovre, så derfor har jeg gået med nogle tanke, omhandlende hvad jeg skal få efteråret til at gå med.

Det projekt det fylder mest i mine tanker er min garage/værksted.

For at gøre en lang historie kort.
Så købte vi hus sidste efterår, og der er en garage på ca. 50 m2, der var vinduer, døre og port som alle var 20 år gamle, så i kan selv regne ud at de ikke var så gode.

Vi skiftede døre og vinduer i foråret, men har ikke skiftet porten endnu, det komme næste år.

Garagen er mursten for uden og lecablokke som er pudset op indvendigt.
Der er ca. 2,3m til loftet som er troltex.

Min tanke går på at jeg vil have dette dejlige lokale varmet op, og har med 99,99% sikkerhed lagt mig fast på at jeg skal have en brændeovn.

1. har uendelig adgang til træ.
2. kan få en ovn gratis.
3. det giver en bahagelig og hurtig varme.
4. skal ikke bruge penge på el til en varmekanon(eller hvad de hedder)

Nogen som har nogle indveninger mod dette projekt??

Skal jeg ikke bare have fat i min skorstensfejer som skal godkende dette?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jow da! Men han vil nok ha de trolltex'er ned og dobb. gips op istedet

 

nej trolltekt er godkendt kl1 så det er intet problem.
Enig med Sluppermand. Jeg har netop Trolltekt i et fyrrum/bryggers med pillefyr, for at det skulle være brandsikkert, og godkendt af skortstensfejeren!

Problemet er nok snarere at få godkendt en gammel brændeovn, uden de nyeste normer, som trådte i kraf 1/6 2008, hvis eller jeg husker rigtigt mht datoen.

Jeg har selv en brændeovn i mit værksted, og det er simpelthen så lækkert, at fyre op på fuld knald i den, medens elementerne raser udenfor, med sne, storm, regn, og frost i stride strømme

Du kunne evt. overveje en varmepumpe til at sørge for grundopvarmningen. Til den ende har jeg en fjernvarmeledning til mit værksted, så pillefyret holder 10-14 grader og så får ovnen en pind, når jeg skal være der ovre.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er tidligst grund til at snakke med skorstensfejeren når skorsten eller ovn skal opstilles.

Og uanset du har gratis brænde så kan det nok svare sig at isolerer lidt på loftet - hvis det er muligt.
Så skal der ikke hentes, hugges og fyres helt så meget. :o)
Det er lidt isolering på loftet, ca 100mm vil jeg tro.
Det ligger bare løst oven på trolltex, det er vel fint nok, er det ikke..?

Hvor meget mere isolering skal jeg rulle ud..?
200 mm mere...?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis