Chock bølge??

En gang imellem går min PC krakkemut og meddeler mig at et program som hedder noget i retning af shock wave er brudt ned. 
Det sker nogle gange ifm visse hjemmesider, f.eks. Campingferie.dk, med mange reklamer på forsiden og sidst ifm visning af en YouTube film om Verdens Bedste Brød.
Der efter er det meget svært blot at lukke PCen og den må "dræbes". Derefter forfølger kvalerne mig i længere tid, indtil den kommer til hægterne igen.

Hvad gør jeg mon forkert?
Og hvad kan jeg gøre ved disse shockbølger?

Med venlig hilsen
ktm

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://get.adobe.com/shockwave/

Prøv at installere den nyeste version

Mvh

Morten

Start med at afinstaler (- frygteligt ulogisk ord !!!!) programmet i tilføj/fjern, og find så programmet på nettet, for at instalere det igen. Det er vist adobe, der står for det. Så får du en helt ren installation.
Det gik ellers fint nok med at downloade en ny omgang chock bølger, med som "tillægsgevinst" fik jeg så Norton Securiti Scan. Jeg forsøgte ellers at undgå, at give tilladelse til at det måtte scanne i baggrunden. Jeg skulle bruge min PC i et meget vigtigt ærinde, absolut lige her og nu, så jeg blev tvunget til at klikke OK. Nu kan jeg ikke slippe af med det igen.
Går jeg ind i Slet/rediger programmer, kommer dette Nortonlort op hver gang, og forlanger at jeg skal se på et problem, nemlig sletning af sig selv. Det er vel i grunden det samme som en slags virus.

Er der nogen, der har en ide til, hvordan jeg slipper af med det Nortonlort igen?

Med venlig hilsen
ktm

Jeg vil anbefale dig at gå på Spyware fri websiden og spørge dem, de har med 100 % sikkerhed løsningen. Det er gratis !!!!

Til ktm!

For nu at begynde bagfra så slipper du af med det "nortonlort" ved at afinstallere det, selv om det kan være besværligt. Hvis du ikke kan fjerne det i tilføj/fjern programmer, så skal det fjernes med andre midler. Skal du bruge Schockwave til at se film på camping.dk´s hjemmeside? Det er ikke sikkert, at du overhovedet har brug for Schockwave.

fase
Annonce
Nå, så lader det til at jeg fik "dræbt" det Nortonlort via fjern/rediger et program. Måske virkningen først indtraf efter at maskinen var slukket i nogle timer.

Med venlig hilsen
ktm

Det er ret generelt at du hver gang du indstalere eller afinstalere noget skal du genstarte din pc.
Hvilken browser bruger du? Hvis du bruger feks Firefox eller Chrome, er der en nem måde at slippe af med reklamer (de fleste i hvertfald). Du kan gå ind på google og søg efter AdBlock+ Firefox eller AdBlock+ Chrome. Det er en lille, dog ret intelligent. Det den gør er at den fjerner reklamer fra siden, før den vises i din browser. Det gør at din computer skal ikke bruge krafter og hukommelse på at vise reklamer.
Hvis du bruger InternetExplorer, kan du ikke få AdBlock+, men du kan sikkert få noget andet lignende.
Nortons programmer er ofte svære at fjerne, men de leverer selv et gratis afinstallationsprogrem, du kan finde det på Symantec hjemmesiden, eller ved at Google
Jeg bruger normalt Chrome, men tør dog ikke bruge reklamedræbersystemerne, da jeg ikke kan overskue konsekvenserne. Undertiden er der også bannerreklamer, der rent faktisk er nyttige.
Jeg måtte i går igen afinstallere denne Norton, og ja, der kom et afinstallationsprogram op, som forhåbentlig endnu en gang fjernede lortet.

Men ellers har jeg ikke fået flere fejlmeddelelser om dette shock wave efter jeg af- og geninstallerede skidtet.

Tak for venlig deltagelse i mine kvaler!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis