I forbindelse med en forsikringssag har jeg fået skiftet min forrude hos Dansk Bilglas i Vejle. Den første rude af mærket XYZ, der blev monteret på deres værksted havde nogle voldsomme bølger. Jeg gjorde værkstedet opmærksom på det allerede, da jeg kørte ud af hallen og Dansk Bilglas erkendte, at ruden var bølget og vi lavede en aftale om at de skulle komme ud på min bopæl og skifte forruden.
Det er sket nu, men allerede ved første køretur i bilen opdager jeg, at forrude nr. 2 - denne gang fra Saint Gobain - også har forskellige ujævnheder, hvilket jeg har gjorde Dansk Bilglas opmærksom på samme dag, forruden blev skiftet.
Nu har jeg så været forbi Dansk Bilglas i Vejle og reaktionen var, at deres leder ikke ville erkende, at der var fejl i ruden og ydermere udtalte: "En forrude må jo godt have bølger". Jeg spurgte ham derfor, om han syntes, det var god forretningsskik, at montere forruder med fejl. Det forholdt han sig ikke til, men forsvandt ind på værkstedet.
Monteringen af forruderne har jeg intet at udsætte på, men jeg synes det er meget utilfredsstillende at få monteret en forrude, som har fejl, som jeg generes af ved kørslen. Konsekvensen af bølgerne, som ligger i synsfeltet, er, at eksempelvis kantstriber, skilte mm. på vejen bølger, på trods af, at de er snorlige.
Jeg har ikke tænkt mig at acceptere Dansk Bilglas' afvisning og overvejer derfor en klagesag via Forbrugerklagenævnet.
Nogen der har været ude for en lignende hændelse?
Input er meget velkomne
VH