Skifte fra fjernvarme?

Hej, jeg sidder og kigger på hus for tiden. Og i flere af dem jeg har kig på er der fjernvarme. Det er jo lagt dyre end naturgas. 
Er det muligt at springe fra, og skifte til naturgas eller anden billigere opvarmning? Og hvad indenbære det så. Der er sikkert en masse udgifter ved det, og forskellige ting man skal tage højde for.
 Det er frederikssund kommune hvis det skulle have noget at sige. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
fjernvarme plejer da og være billigere end naturgas og olie, så det lyder da underligt.

men nej du kan sikkert ikke skifte, deter vist meget normalt at hvis der er lagt fjernvarme ned så er man forpligtet til at bruge det, eller, du kommer til at betale for det om du bruger det eller ej, men det er vist ikke alle steder så det skal du lige undersøge først..
Godt er det i nogen kommuner dyrt at have fjernvarme, men det er stadig langt billigere end Gas eller Olie som ud over El er langt det dyreste. Så det skal da absolut ikke afholde dig fra at købe huset, pas hellere på med Olie/gas da det kan være ret dyrt og med svingende priser.

Man kan som regel godt lukke for fjenvarmen og (næsten) afmelde sig, men er ret sikker på at der er nogen afgifter som du aldrig slipper for. Der næst skal du så ud og bruge en formue på en dyrere varmeløsning.
Fjernvarmen er i frederikssund noget dyre end naturgassen, så vidt jeg lige har kunne kigge mig frem til. Så hellere naturgas her i sundet :p 

Ja det var lidt omkring det med afgifter og sådan jeg søgte. Håbede der var nogen som kendte til det, som lige kunne smide det hele på bordet til nem overskuelighed
Der er bare lige det, at hvis der er indstaleret fjernvarme er det ikke noget du sådan lige med et fingerknips kan skifte til andet.
De fleste indstalationer er fæstet så du ikke kan skifte uden at skulle betale temlig meget for at skifte. Ofte skal du igennem retsag for at komme ud af selskabet !
Og hvis du tror på at naturgas er vejen frem skulle du måske få undersøgt dit hoved
nu siger jeg ikke det nødvendigvis er bedre med naturgas i fremtiden. Men som det ser ud lige pt, er det noget billigere at vælge et hus med naturgas end fjernvarme her pt.
men oplys mig endelig hvis du ved noget jeg ikke ved

Men var godt lidt klar over det ikke bare lige var til, men håbede der var nogen der vidste lidt mere end bare det.

Måske kunne du skifte til jordvarme (eller luft/vand), da det er en meget miljøvenlig opvarmnings måde.
Men du kan da ringe til fjernvarmeværket og forhøre dig...

mvh jens


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis