LED indbygningsspot i loft (murværk)

Hej,

Jeg er ved at renovere et kælderrum og overvejer i den forbindelse hvordan belysningen skal laves. Lige nu er der et forsænket loft, men det overvejer jeg at fjerne, for at få lidt ekstra cm i højden. Dog er der stadigvæk ikke så højt, så jeg vil gerne lave spots i loftet (der er pudset murværk)

I den forbindelse tænkte jeg på, om de kan lade sig gøre at lave i indbygningsspot i loftet? Man kan jo godt lave indbygningsspot i vægge, men kan man det også i loftet - når det er en støbt/muret etageadskillelse? Ideen ville jo være at fræse riller til ledningerne og huller til spotsene og så pudse det hele op bag efter.

Nogen der har erfaringer med dette?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej KJN

Med hensyn til LED Indbygningsspot i loftet , så er der flere muligheder du kan vælge at bruge nogle indbygningsspot med lav indbygningshøjde , men på den måde skal du jo sænke loftet med en lægts tykkelse + en rustik eller gibsplade.
Der findes indbygningsspot der ikke skal have mere end 50 - 60 mm i indbygningshøjden.

Der er også den mulighed som du selv beskriver med at fræse kablerne ind i loftet men så vil jeg tro at du skal bruge en lampe med påbygning under loft , mange af dem er 10cm høje og de skal jo nok være rimelige robuste når de stikker ned fra loft.

Giv endlig en opfølning på hvordan du har lavet dine indbygningsspot i loftet, jeg syndes at det lyder som en spændende opgave.

Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis