Rocna anker koks 8 7100 09-08-2011 21:41 Er der nogen der kan hjælpe med de faktiske mål og vinkler på et Rocna 10 og 15 kg anker 8 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 10-08-2011 07:16 Skrevet af koks på 09 aug 2011 21:41 Er der nogen der kan hjælpe med de faktiske mål og vinkler på et Rocna 10 og 15 kg anker Har aldrig hørt om et anker med det navn, beskriv det venligst bedre, og er du sikker på at det ikke bare er producentens navn du omtaler.
HansT 33 9000 10-08-2011 08:01 Prøv at Google Rocna anker. Der ligger en del materiale på nettet, blandt andet med billeder og en såkaldt brugermanual.
njord 6397 7120 10-08-2011 08:30 Hej. Jeg kender ikke målene du efterspørger.. Og jeg gætter på det IKKE er oplysninger man bare lægger ud på nettet fra producentens side... Det er jo noget der er ofret en mængde tid og penge på at udvikle og optimere... Altså har de et naturligt behov for at få disse penge ind igen.. altså en helt almindelig forretning.... Og er det så lovligt at kopiere... gennerelt nej, men man må vistnok godt lave en enkelt kopi til eget brug uden det krænker nogen ophavsret...Men et billede med lidt forklaring kan du da få her.... MVH Njord MVH Njord
njord 6397 7120 10-08-2011 08:44 Skal du have noget.. Så kig på den officielle side og rekvirer de nødvendige CAD filer... http://www.rocna.com/product-range/dimensions/ Der kan også down loades nogle tegninger på PDF fil, men ikke med alle mål.... www.rocna.com MVH Njord MVH Njord
koks Trådstarter 8 7100 10-08-2011 17:37 Jeg har været inde på deres hjemmeside, og har også set deres billeder og tegninger. Jeg kunne godt tænke mig, at høre om der er nogen der har et selv, eller kender en der har det, så jeg kunne få lidt flere detaljer og evt se det fysisk, da jeg har en ide om, at det fylder rimeligt meget i stævnbeslaget. Annonce
Ellida 1241 5771 14-08-2011 13:56 Hej Koks Jeg har læst mange gode anmeldelser af dette anker. ( jeg har læst og søgt en masse på diverse ankertyper på "nettet) Det er en forholdsvis ny konstruktion - og er også ret dyrt. Jeg har set det i en sejlerbutik her i Svendborg. Jeg tror at det har den fordel, at det er "skarpt" i tippen, og vistnok også kan bolde på meget blandet grund - hård bund med lidt koraller og andet - det er lavet i New Zeeland, og måske specielt velegnet dér, fordi de har både klipper, kolal og sandbund. Jeg vil tro at det er et meget "all round" anker, som sikkert også vil holde kanongodt på sandbund med lidt tang og andet "urent", som man kan finde i Danmark. Jeg bruger selv et Delta anker på 6 kg - det holder rigtig godt. Jeg prøver så vidt muligt at få det lagt på sandbund, hvis jeg kan se bunden - så er det meget pålideligt. Det har også gode anmeldelser i diverse test. Det er uden hængslede ting der kan klemme fingre. Det er lidt "fyldigt" desværre. Det kan købes til rimelig pris flere steder - nogen gange tilbud på svenske http://www.hjertmans.se/ - og altså væsentligt billigere end Rochna. Så jeg vil anbefale at du køber et Delta + evt har et ekstra anker = halvstort gammeldags folde-ud paraply anker med til den dag der kun er stenbund, og til reserve. Hilsen A To ulykker kommer sjældent alene.
Håndværkeren 20251 14-08-2011 15:18 Hvis jeg skulle anbefale et anker der holder i alt som kan klappes sammen så det fylder mindre, så bliver det det goe gammeldags Stokanker. Det er dog uegnet til at have liggende i et stævnbeslag, men det er jo også bare blær !
lynæs 5071 5400 14-08-2011 15:58 Det er nu ikke det bare blær, mit er skiftet ud til den moderne type, da et gammeldags er håbløst at få op over en ret høj pulpit i bølger, det nye ligger i rullen og skal ikke op over noget, som helst. Lav det selv - det gi'r de bedste klagemulighederErikChristensen