Rust på den ene skivebremse, ikke på den anden

Hej

Opdagede i dag, efter en kort tur, at der var lidt rust på den ene skivebremse, men ikke på den, der var helt blank.

Altså bremses der uens på forhjulene. Som nævnt var det efter en kort tur, hvor jeg vel har bremset en 5-6 gange. Da jeg efterfølgende kørte i den, benyttede jeg lejligheden til at bremse hårdere når jeg skulle stoppe, og så var begge skiver blanke.

Er det normalt, at der bremses så uens, eller skal jeg en tur forbi værkstedet?

Det er en Corsa D, hvis det skulle have betydning
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis bilen ikke trækker skævt, når du bremser, så er det nok bare tilfældigt, at rusten ikke forsvandt samtidigt, måske den ene var mere rusten.

Bare der er fine blanke lige eget en gang bremsning så er alt vel..

mvh jens

det var garanteret den højre skive

 

det var garanteret den højre skive

 

Nej, faktisk er det den venstre (alle 4 gange ), men som je__ns skriver, må jeg prøve med en opbremsning, og se om den trækker skævt.
Hvis du nogen sinde har prøvet eks. en længere parkering i eks en lufthavn i 2-3 uger, så tror man hele undervognen er defekt, som den kan larme. Dette indtil man har kørt lidt.

Det er pletter der ikke må være på skiverene.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
.. glemte at skrive, at man hos Opel selv skal bede om rensning af bremser ved service. Dvs. adskillelse og smøring af glidere, afrensning med stålbørste osv. Det hører IKKE under alm. km.service. Kontrol af bremser er en visuel kontrol af belægn.tykkelse. Samme gælder tromler. Afrensning af bremsestøv, rens og smøring af nav, smøring af fjedre osv, hører ikke under alm. service. Kig efter næste gang du har rust, om det er på begge sider af skiven

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis