Skydeøvelser - link til

Hej LDS'ere,

Hvor finder man en samlet og lettilgængelig oversigt over skydeøvelser i de danske farvande?
Det må også gerne være pr. område.
Farvandsvæsenet har dagen idag og i morgen i deres varselsoversigt (for hverdage?), men det ville være rart med nogle flere dage frem i tiden.

ønsker ikke lige at være midtpunktet i en øvelse....

/Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener at have hørt at grunden til at du max. kan få for dagen i morgen, skyldes militær hemmelighed. De er nok ikke interesseret i for mange "tilskuere" desuden vil du blive fulgt ud af feltet hvis du skulle befinde dig et sådant sted til en ny øvelse !
http://forsvaret.dk/jpl/skydninger/2011/Pages/default.aspx

Klik på måned og du får besked.

Det er kun de planlagte skydninger, der er flere af dem der aflyses.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Som ansat i Forsvaret kan jeg gøre dig opmærksom på at befinder du dig i et skydeområde der bliver aktivt, så vil du blive kaldt op på kanal 16 og blive bedt om at forlade området. Er det ikke muligt at kalde dig op på kanal 16 vil du blive ringet op pr. telefon fra SOK og evt. viderestillet til det givne skib som skal skyde for at få yderligere instruktioner.

Er ingen af disse ting muligt vil de naturligvis sejle nærmere for at få visuel kontakt og tage den derfra. Som udgangspunkt er skydeområderne altid in-aktive og dermed med fri passage - men du kan benytte forsvarets hjemmeside til at se de planlagte skydninger i de forskellige områder. Du skal dog have i mente som skrevet oven for at mange af disse skydninger bliver aflyst - og at der kan forkomme skydninger på rigtig kort varsel. Hvis der sker en pludselig skydning i et område vil Lyngby Radio også melde dette ud til skibstrafikken i området.

Du skal altså ikke være bekymret for lige pludselig at befinde dig i krydsild - så længe du er i området er der ingen der skyder.
Takker for link - det er desværre kun for et enkelt område.
Måske jeg skulle sende Forsvaret en mail med ønske om en samlet liste over skydeområder.

Jeg er godt klar over at man bliver advaret hvis man er på gale veje, men jeg kan godt undvære opmærksomheden

MVH
Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Hej Ulf

Selvfølgelig, hvis du gerne vil undgå opmærksomhed. Jeg skal prøve at se om ikke jeg kan finde en komplet liste over de forskellige skydeområdet med planlagte skydeprogrammer. Jeg er ret sikker på der ligger en side på nettet offentlig tilgængelig med alle de planlagte programmer i de forskellige områder - særligt EKR-14 ved Sj. Odde.

Du kan dog aldrig være helt garanteret at der ikke er planlagt et program i disse området - da som skrevet foroven tit sker at tingene bliver planlagt på kort varsel - men ellers er jeg sikker på du kan gribe knoglen og ringe til SOK og få et klart svar og måske et link
Annonce
De annonceres også i Efterretninger For Søfarende, som vist her:


Du kan gratis abonnere på EFS pr. mail (udkommer hver fredag) hos Farvandsvæsenet. Selv om det kan virke som en noget 'støvet' publikation, så står der faktisk ind imellem noget nyttigt for os lystsejlere, og man lærer ret hurtigt at skøjte henover oplysninger om boreplatforme, Grønland osv. Og så er det jo ganske fratis 


Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hvad smugler du siden du vil undgå opmærksomhed
Dagens og morgendagens skydeøvelser (sammen med aktuelle navigationsadvarsler) kan ses hos

Søfartsstyrelsen

(Farvandsvæsenet findes vist ikke mere)

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis