Ny 1. sal, hvilken slags facadebeklædning??

Hej,
vi overvejer en tilbygning til huset ( en 1.sal på 60'er parcelhus). Vi havde håbet at denne skulle være muret op og huset efterfølgende pudset, men nej det kan huset ikke holde til (7,5cm siporex indervægge) Vi må derfor tænke i andre baner, nogle forslag? Vi ønsker ikke at det skal komme til at ligne en kasse som er sat ovenpå huset, men at det skal se meget naturligt ud.

MVH Belucl
Hej, vi overvejer en tilbygning til huset ( en... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for linket.
MHt til at pudse påmasterboard, hårde bats, wediplader osv. så mener en bygningakonstruktør jeg ar forhørt mig hos at der er stor chance for "revner" ved etageadskillelsen så der hvor murstene møder masterboard, hårde bats, wediplader osv. Hvad mener du/I om det?
det er 2 forskellige materialer, der arbejder uens, så ja, helt klart enig med din bygningskonstruktør.

http://www.lyrk.dk
Ja, overgangen bør forstærkes med bånd, net eller lign.
Hvis man så forstærker med bånd eller net er man så sikret?
Er det mon ikke temmelig naivt at forestille sig at man opbygger et træskelet(hus) eller 1 sal. beklæder den med ovennævnte pladetypper og dernæst forvente at der ikke sker revnedannelser de næste 50 år?

Hvis man endelig vil lave den type pudsatbejder skal der ske en opdeling i felter, der passer med den bagvedliggende konstruktion. Vil jeg mene!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også